محسن مصطفایی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برای اجرای این تعداد طرح کشاورزی بیش از 10 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: یکی از این طرح ها احداث مجتمع صنایع تبدیلی سیب زمینی است که شامل پنج واحد از جمله سردخانه و انبار می باشد.
وی احداث مجتمع دامداری چهار هزار و 500 راسی در بخش مرادلوی مشگین شهر، احداث واحد گوسفند داری 20 هزار راسی و احداث شهرک گلخانه ای به مساحت 200 هکتار در شمال استان را از دیگر طرح های در دست اجرای بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی بیان کرد: با اتمام عملیات اجرایی و بهره برداری از این طرح ها زمینه و بستر لازم برای اشتغال سه هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.
او اضافه کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر افزایش تولیدات کشاورزی ، پروتئینی و لبنی باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
مصطفایی گفت: احداث و توسعه صنایع تبدیلی و کشاورزی یکی از الویت های سازمان جهاد کشاورزی است بدلیل اینکه باعث افزایش بهره وری تولید و درآمد خانوارهای روستایی شده و از مهاجرت روستاییان به شهرها جلو گیری می کند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این صنایع از میزان بی کاری های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد، اظهار داشت: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث کاهش ضایعات محصولات کشاورزی می شود.
وی بیان کرد: با گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، با بسته بندی مناسب آن امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را در کشور دارد.
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.