همزمان با جهاد کشاورزی و با حضور استاندار اردبیل و مسئولان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی 22 کشاورز نمونه در بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل جزو 5 استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی است به طوری که به تناسب توان تولید ما قادر به عرضه محصولات متنوع به بازارهای داخلی و خارجی هستیم.
خلیل نیکشاد خاطرنشان کرد: به رغم برخی تحلیل‌های نادرست زیربنای تمامی توسعه‌ها توسعه کشاورزی است چرا که در آمریکا و کشورهای اروپایی با مقدم دانستن  صنعت کشاورزی سایر حوزه‌ها نیز توانسته است در مسیر پیشرفت قرار گیرند.
وی ضرورت سرمایه‌گذاری کلان در بخش کشاورزی را به عنوان مبدع تحول و تکوین اقتصاد تحول‌آفرین دانست و افزود: اقتصاد کشاورزی پایه سایر توسعه‌های زیرساختی محسوب می‌شود و باید به شکل درست و صحیح در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و مسیر حرکت را عالمانه طی کرد.
‌ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وجود محدودیت منابع آب، خاک و تغییرات آب و هوایی را یادآور شد و بیان کرد: ما برای رسیدن به مرز توسعه نوین در این بخش نیازمند همراهی شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا بتوانیم پیشرفت و توسعه همه جانبه را رقم بزنیم.
نیکشاد به برگزاری پنجمین رویداد شتاب در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این رویداد از فردا و با محوریت هوشمندسازی فرآیندهای صنعت کشاورزی، توسعه روش‌های نوآورانه، اتوماسیون و مکانیزاسیون صنعت کشاورزی، بازاریابی و ارتقای سطح علمی کشاورزان برگزار خواهد شد که امیدواریم با یک همت همه جانبه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی فعالیت‌های 16 شرکت دانش بنیان را در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد و افزود: امیدواریم با تجاری‌‌سازی این شرکت‌ها و تلاش همه‌جانبه انها بتوانیم 30 محصول جدید و نوآورانه را در بخش کشاورزی به فعالان این بخش ارائه کنیم تا علاقمندان از این بستر فراهم شده استفاده کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نمونه این طرح‌های دانش بنیان را در حوزه دام، طیور و زنبورداری نظیر پرورش ملکه زنبور با استفاده از فناوری‌های نوین اعلام کرد و گفت: تلاش بر این است تا این شرایط بیش از گذشته تسهیل و تقویت شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.