مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل با کمک خیرین و هیئت امنای مجموعه در یک فضای مناسب در حال احداث است که امیدواریم با تامین اعتبارات دولتی بتوانیم به ساخت این مجموعه کمک کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه‌های بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: این مرکز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که فاز اول آن با پذیرش 100 نفر از معلولان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف می‌باشد و در فازهای بعدی نیز امیدواریم این پروژه‌های در سال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: خیرین و واقفین برای احداث این مرکز تاکنون 10 میلیارد تومان هزینه کردند و استاندار اردبیل قول مساعد داد تا با تامین بخشی از منابع مورد نیاز این پروژه شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: طبقه دوم این مرکز شامل درمانگاه تخصصی، کلینیک‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی خواهد بود که انتظار می‌رود این مرکز با تلاش خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد و همچنین تزریق منابع دولتی سال آینده به بهره‌برداری برسد.
ستاری در مورد پایگاه سلامت اجتماعی در محلات و بازدید استاندار از پایگاه گلمغان بیان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل 30 پایگاه سلامت اجتماعی فعالیت می‌کنند که در این پایگاه‌ها آسیب‌ها و تهدید هر محله در کنار توانمندی و امکانات موجود محلات شناسایی شده و سعی بر توانمندسازی ساکنان این مناطق است.
وی افزود: در این پایگاه‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مددکاران و تسهیل‌گران ما حاضر شده و سعی بر این است تا با شناسایی دقیق مشکلات خانوارهای ساکن در محلات مختلف بتوانیم در رفع آنها گام‌های اساسی را برداریم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در این کارگاه‌ها در کنار شناسایی آسیب‌ها با تشکیل گروه‌های همیار محلی کلاس‌های مهارت زندگی پیش از ازدواج، فرزندپروری، کنترل خشونت و ... برگزار می‌شود که در همین محله گلمغان از 12 هزار خانوار بخش عمده‌ای از آنها تحت پوشش کلاس‌های آموزشی قرار گرفتند.
ستاری ادامه داد: ما با تاکید استاندار اردبیل و از محله اسلام‌آباد این برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را در قالب پایگاه‌های سلامت اجتماعی دنبال خواهیم کرد و امیدواریم در کنار پیشگیری از آسیب‌ها با شناسایی استعداد خانوارها آنها را وارد چرخه اشتغال خانگی کنیم.
وی تصریح کرد: با همگرایی تمامی دستگاه‌های فعال در رسیدن به هدف مشترک به نیت ارتقای سلامت خانواده‌ها سعی خواهد شد تا از امکانات موجود استفاده شده و زمینه یک هم‌افزایی و همگرایی در پیشبرد اهداف فراهم آید.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به بازدید استاندار اردبیل از ساختمان اورژانس اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: این ساختمان که عملیات احداث آن از سال 86 شروع شده و به دلیل تخصیص کم اعتبارات بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است که انتظار می‌رود در سال آینده این پروژه نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
ستاری به پیشرفت 85 درصدی مرکز اورژانس اجتماعی اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شد با توافقی که با سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم نیمی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه را سازمان و نیم دیگر را نیز از منابع استان تامین کنیم تا این مرکز به بهره‌برداری رسیده و برای اقشار مختلف مردم ارائه خدمات کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.