نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در حالی که برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، دولت در لایحه بودجه ۹۸ فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.
به گزارش ایسنا، رضا کریمی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس آب و محیط زیست را از نگرانی‌های جدی مردم برشمرد و افزود: با وجود قانون برنامه ششم توسعه جهت‌گیری برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با آب، اعتبارات موضوعه و بودجه‌های اختصاص یافته تناسبی با تنش آبی کشور ندارد.
وی ادامه داد: تنش‌های اجتماعی مناطق مختلف کشور در تابستان ۹۷ که البته در مواردی تنش‌های امنیتی را موجب شد ریشه در تنش آبی دارد. دست‌اندرکاران آب باید توجه جدی‌تر و حساب شده‌تری نسبت به آب شرب، صنعت و کشاورزی داشته باشند. اردبیل ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما به دلیل ضعف مدیریتی بدنه آب استان در گذشته و بی‌توجهی مسئولان کشوری آب با وجود در دسترش داشتن چند سد و چشمه آب، همچنان از داشتن آب شرب سالم و بهداشتی محروم هستند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس هشدار داد: اگر برای  دشت صد هزار هکتاری اردبیل برنامه‌ریزی درست نشود در آینده به کانون تهدید ساکنان مناطق پیرامونی مبدل می‌شود.
کریمی آموزش و پرورش را زیربنای توسعه کشور دانست و افزود: برای این اعتقاد، چقدر برنامه و راهبرد داریم؟ جناب رییس‌جمهور شما که پنج دوره نماینده مجلس بودید طبیعتا باید نسبت به اجرای قانون، مقرراتی باشید. موادی از قانون برنامه ششم توسعه را یادآوری می‌کنم که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را مصوب کرده است. برای اجرای این ماده قانون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، اما دولت در لایحه بودجه ۹۸ فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است. این مبلغ حکایت از فقدان اراده قوی دولت برای اجرای این مسئله مهم دارد.
وی هشدار داد: با این وضعیت باید به حال خود گریست که روغن ریخته را وقف امام‌زاده می‌کنیم. بدانیم و بدانید که همیشه به معلمان عزیز بدهکاریم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.