به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز سه شنبه در آئیین تجلیل از تولید کنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی استان اربیل افزود: این استان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی است به طوری که هم اکنون در تولید 12 محصول کشاورزی و پروتئینی در کشور رتبه یک تا ششم دارد.
وی اظهار داشت: با اینکه 1/1 درصد اراضی کشاورزی کشور در این استان قرار دارد ولی چهار درصد نیاز کشور به محصولات کشاورزی در اردبیل تولید می شود.
او با اشاره به اینکه هر سال در مجموع 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان اردبیل تولید می شود، بیان کرد: 120 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.
نیکشاد از تولید بیش از 600 هزار تن غلات ریز و 175 هزار تن جو در سال جاری در این استان خبر داد و اضافه کرد: امسال بیش ازیک هزار و 880 هزار تن انواع دانه های روغنی از جمله کلزا، سویا و دانه آفتابگردان در استان اردبیل تولید شده که نسبت به پارسال افزایش 55 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر برای اولین بار 108 درصد اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در استان جذب شده است، ادامه داد: در این مدت هزار دستگاه انواع ادوات و ماشین آلات جدید به بخش کشاورزی افزوده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص 100 میلیارد ریال از محل اعتبار استانی با حمایت استاندار اردبیل برای احداث شهرک گلخانه ای در زمینی به مساحت 200 هکتار در شمال استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این مجتمع گلخانه ای 210 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده و 280 هزار تن تولیدات کشاورزی استان افزایش خواهد یافت.
او افزود: همچنین در شش ماهه اول امسال برای سه هزار و 725 نفر به صورت واقعی در بخش کشاورزی اشتغال ایجاد شده است.
در این آئین از 22 نفر از تولید کنندگان و بهره برداران برتر بخش کشاورزی استان اردبیل با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد و محصولات تولیدی زنان روستایی به معرض نمایش گذاشته شد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.