به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو روز سه شنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان اردبیل افزود: افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی در استان به افزایش ثروت روستاییان و کشاورزان منجر خواهد شد.
وی افزود: افزایش صنایع تبدیلی مستلزم همکاری تمام حوزه ها اعم از دستگاه های اجرایی و بانک ها می باشد تا این واحدها ایجاد و فعال شوند.
استاندار اردبیل با اشاره به توسعه گلخانه ها و شهرک های کشاورزی در استان بیان کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات با توسعه شهرک های کشاورزی و گلخانه ها می تواند کمک بزرگی در راستای ارتقای میزان درآمد ناخالص اهالی استان باشد.
بهنام جو اضافه کرد: آغاز کشاورزی در پایاب سد خداآفرین نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که نتیجه سالیان سال فعالیت دولت می باشد و این مهم منجر به افزایش تولیدات کشاورزی و اشتغال جوانان منطقه خواهد شد.
او گفت : بخش کشاورزی مهم ترین بخشی است که در حال حاضر و در دوره تحریم ها می تواند به خارج شدن از وابستگی غذایی کشور کمک کند.
وی ادامه داد : استان اردبیل به عنوان یکی از استان های پیشرو در بخش کشاورزی حدود چهار درصد از تولیدات را در کشور به خود اختصاص داده و باید تلاش کنیم همزمان با افزایش تولیدات سطح کیفیت محصولات را نیز ارتقا دهیم.
بهنامجو با اشاره به واگذاری مجتمع کشت و صنعت مغان به سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: این مجموعه در آینده به جایگاه واقعی خود در راستای افزایش تولید و بهره وری و اشتغالزایی خواهد رسید.
در این جلسه از کشاورزان نمونه ، باغداران نمونه و بانوان فعال در بخش تولیدات دامی و گلخانه ای تجلیل شد.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.