رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه نامتوازن فضای سبز در شهر اردبیل شایسته شورا و شهرداری نیست چرا که باید بیشترین تمرکز خود را در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دهیم.
 یعقوب هاشمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: شهر اردبیل با 6 هزار هکتار مساحت به 5 منطقه و همچنین منطقه گردشگری شورابیل تقسیم شده و هر منطقه در حدود یک هزار هکتار و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر دارد که در لایحه توسعه و نگهداری فضای سبز که از سوی شهرداری ارائه شده همه مناطق به جز منطقه چهار به دو ناحیه تقسیم شدند و اعتبارات فضای سبز در بین نواحی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه منطقه چهار شهرداری اردبیل با وجود توسعه نیافتگی باید بیشتر از سایر مناطق در امر ایجاد، توسعه و نگهداری فضای سبز مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سوال ما از شهردار اردبیل این است چرا در حالی که منطقه چهار شهرداری اردبیل از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت برابر با سایر مناطق است در بودجه فضای سبز سال آینده نصف مبلغ سایر مناطق به این منطقه محروم در نظر گرفته شده است.
عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: جواب شهردار اردبیل در این زمینه برای ما قانع‌کننده نبوده در حالی که امکان توسعه فضای سبز در منطقه یک، دو و حتی سه کمتر از منطقه چهار است و ما زمین‌های خالی با کاربری فضای سبز در منطقه چهار بیشتر از سایر مناطق داریم که متاسفانه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.
هاشمی گفت: در حالی که شهرداری و شورای شهر باید به توسعه متوازن و عادلانه شهر همت کنند اما همچون سال گذشته در لایحه شهرداری اردبیل کمترین توجه به منطقه چهار شده و ما انتظار داریم اعضای شورای شهر در تصمیم‌گیری خود این تبعیض را از بین برده و زمینه توسعه عادلانه فضای سبز را در منطقه چهار همچون سایر مناطق فراهم آورند.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه ناحیه بندی مناطق شهرداری ربطی به این موضوع ندارد و در حالی که در منطقه چهار به عنوان منطقه محروم ساکنین انتظار توسعه فضای سبز را دارند اما به دلایل مختلف این کار مورد غفلت قرار گرفته و شایسته است این لایحه به کمیسیون عودت داده شود تا در یک کار کارشناسی توسعه و نگهداری فضای سبز در منطقه چهار بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
با تیم‌داری شهرداری مخالفم اما حمایت از تیم فوتبال را ضروری می‌دانیم
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل به لایحه کمک یک میلیارد تومانی شهرداری به تیم فوتبال اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته چندان حمایتی را از سایر دستگاه‌های متولی ورزش از تیم شهرداری مشاهده نکردیم و باز هم در بحبوهه حضور تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته سه مسایل و موضوعاتی مطرح می‌شود که اصلا در این فاصله زمانی کوتاه نمی‌توان در این باب تصمیمی عجولانه گرفت.
هاشمی ادامه داد: ما باید در یک سال گذشته نسبت به تعیین تکلیف تیم فوتبال شهرداری اردبیل اقدام می‌کردیم تا با بررسی وضعیت موجود و شرایط این تیم برای حضور در لیگ دسته سه یک تصمیم منطقی گرفته می‌شد تا برخی ایرادات و اشکالات نیز به این همراهی وارد نمی‌شد.
وی خاطرنشان کرد: بنده با تیم‌داری شهرداری اردبیل در رشته‌های مختلف مخالفم اما اینکه تیم فوتبال شهرداری باید در این مطقع مورد حمایت قرار گیرد موافق هستم و هیچ مشکلی در این زمینه احساس نمی‌شود.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: تیم‌داری شهرداری اردبیل تبعات منفی به همراه دارد و ما بدون اینکه دیگران را محکوم کنیم باید واقع‌بینانه همراهی سایر دستگاه‌های متولی ورزش را نیز داشته باشیم و خوشحال هستم که به عنوان یکی از اعضای شورای شهر همواره در کنار این تیم بوده و در حمایت از آن در ورزشگاه نیز بارها حاضر شدم.
هاشمی حمایت عملی را از تیم فوتبال شهرداری اردبیل خواستار شد و اظهار کرد: این حمایت‌ها نباید در حد صحبت بماند بلکه بهتر است به شکل واقع‌بینانه حمایت‌ها از تیم فوتبال شهرداری اردبیل و با هدف اعتلای این تیم انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.