به گزارش ایرنا ، فریبا محمدلو روز سه شنبه در همایش و کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در خلخال افزود: 50 درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهندو ارتقای جایگاه زن به عنوان عنصر تعیین کننده در تربیت فرزندان و هدایت خانواده به مسیر درست است.
و وی برگزاری دوره‌ های رویکرد پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده، ارتقای مشارکت توان مدیریت زنان ، قوانین و آیین‌ نامه‌ های حوزه خانواده ، رویکرد پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی بر مبنای توسعه خانواده و سلامت جسم و روان با رویکرد نشاط خانواده و کارآفرینی را از دوره‌ هایی ذکر کرد که در سال جاری در استان برگزار خواهد شد.
او افزود: بر اساس اجرای چهار تفاهم نامه از جمله قرارداد منعقده بین استانداری و جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره‌ های مهارت‌ افزایی و توانمندسازی بانوان این استان توانمند می شوند.
وی هدف از برگزاری این دوره ‌ها را حفظ و تحکیم بنیان خانواده و مهارت ‌افزایی بین بانوان دانست و گفت: دوره ‌های توانمند سازی بانوان در تمام شهرستان ‌های استان برگزار خواهد شد و از بانوان انتظار داریم در این دوره‌ ها حضور حداکثری داشته و با مشارکت در موضوعات مطروحه برای سوالات خود پاسخ مناسبی بیابند.
او گفت: مشاور بانوان فرمانداری‌ های استان نیز می ‌توانند با نیازسنجی دقیق، این دفتر را برای برگزاری دوره و کارگاه ‌های مورد نیاز در شهرستان ‌ها راهنمایی و هدایت کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین با بیان اینکه نوک پیکان هجمه های فرهنگی بیگانه خانواده های ایرانی را برای از هم پاشی کانون گرم خانواده مورد هدف قرار داده ، افزود: ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها و تحکیم بنیان خانواده به عنوان عنصر اصلی اجتماع می تواند در پیشگیری از تهاجم فرهنگی و مقابله با آن ما را یاری کند.
وی از امضای چهار تفاهم‌ نامه همکاری با اداره‌کل حفاظت محیط زیست، ستاد اقامه نماز ، جهاد دانشگاهی و اداره ‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در راستای ارائه خدمات آموزشی به بانوان استان خبر داد و اظهار کرد: این آموزش‌ ها در راستای پاسخگویی به نیاز این قشر از جامعه پیش‌ بینی شده است.
معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه از تشکیل هفت جلسه بصورت دبیرخانه و یک جلسه کارگروه تصمیم گیری برای تدوین سند راهبردی کاهش طلاق در این شهرستان خبر داد.
احمد قنبری اظهار کرد: نتیجه این اقدامات کاهش 6.6 درصدی طلاق و افزایش 5 درصدی ازدواج در 9 ماه سال جاری در این شهرستان می باشد.
وی گفت: در زمینه سایر آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه از جمله مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد نیز کارهای مهمی در شهرستان صورت گرفته و نتیجه آن بهبودی 35 درصد از معتادان در حال ترک در کمپ ترک اعتیاد است.
وی از برگزاری چهار کارگاه آموزشی و سمینار آشنایی با آسیب های فضای مجازی در خلخال خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی روابط زناشویی ، خانواده زندانیان و مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی از جمله اقدامات صورت گرفته در بحث مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای جایگاه زن و خانواده در سال جاری است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.