به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز سه شنبه در نشستی با معاون استاندار اردبیل افزود: برای تحقق این امر طرح مطالعاتی و تحقیقاتی ساماندهی تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره‌ برداری از آب‌ های گرم و معدنی سرعین به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای در دست اجرا می باشد.
وی شیوع سرطان از جمله سرطان گوارش در استان را از دغدغه های مسئولان دانست و گفت: جهاد دانشگاهی با همکاری پژوهشگاه‌ های رویان و ابن ‌سینا وابسته به این نهاد برای ایجاد فضای استاندارد در ارائه خدمات درمان ناباوری، سلول درمانی و سرطان تلاش می کند.
او با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی بویژه حوزه گیاهان دارویی اظهار داشت: از ظرفیت ‌های گیاهان اندومیک و بومی استان از جمله گیاه کبر ، علف مار و قره ‌قات از کشت ، توسعه تا فرآوری استفاده خواهد شد.
اوچی اردبیلی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی اردبیل با توجه به ظرفیت ‌ها و نیازسنجی خلاء های استان، خدمات و فعالیت های خود را توسعه داده و دوره ‌های مورد نیاز و مهارت محور در مراکز آموزشی تخصصی خود برگزار می کند.
وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته، نتایج دوره‌ های آموزشی جهاد دانشگاهی اردبیل در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال قابل قبول است و در حال حاضر این نهاد در حال ارزیابی میزان اشتغال ‌زایی دوره‌های آموزشی مراکز آموزشی در استان است.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل همچنین با اشاره به اهمیت استفاده از سلول‌ های بنیادی در درمان بیماری ‌های صعب العلاج اظهار کرد: این مرکز در حوزه سلامت علاوه بر درمان ناباروری نسبت به جمع آوری و ذخیره ‌سازی سلول‌ های بنیادی خون بند ناف نوزاد اقدام می‌ کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی، نهاد علمی و پژوهشی مطرح و شناخته شده در کشور است.
شهریار شیری آراسته افزود: این نهاد انقلابی فعالیت ‌های اثربخشی را به منظور توسعه بخش‌ ها مختلف به جامعه ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه عملکرد پژوهشی در هر جامعه با میزان توسعه یافتگی آن رابطه مستقیمی دارد، اظهار کرد: عملکرد جهاد دانشگاهی نشان دهنده برنامه ‌ریزی منسجم آن برای تقویت فعالیت ‌های علمی و پژوهشی است.
او از آمادگی استانداری اردبیل برای حمایت از فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد و گفت: فعالیت ‌های پژوهشی هر استان باید بر اساس نیازها و خلاء های مردم و دستگاه‌ های اجرایی برنامه‌ ریزی و مورد توجه قرار بگیرد.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.