شهاب ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی واحد خواهران دانشکده خلخال در راستای اجرای طرح عدالت محور توزیع عادلانه خدمات آموزشی دانشکده های فنی و حرفه ای در مناطق کم برخوردار کشور صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس دستور العمل دانشگاه فنی و حرفه ای امکان تحصیل دانشجویان دختر و پسر در یک ساختمان و محل برای ادامه تحصیل وجود ندارد،گفت: تهیه مکانی مناسب برای راه اندازی واحد خواهران دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینای این شهرستان در محلی جدا از واحد برادران ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: مجوز لازم برای راه اندازی چهار رشته تحصیلی از جمله حسابداری مالی ، حسابداری معمولی ، تربیت بدنی و گرافیک در مقطع کاردانی واحد خواهران از مرکز کشور اخذ و تلاش می شود با تهیه مکانی استیجاری امکان فعالیت این رشته های تحصیلی در سال آینده برای دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های مختلف فراهم شود.
او گفت: در صورت تهیه محل و ساختمان واحد حواهران این دانشکده با ظرفیت پذیرش 120 دانشجو در مرحله اول شروع بکار کرده و در سال های آینده تعداد رشته ها و سطح تحصیلات از کاردانی به کارشناسی ارتقا خواهد یافت.
شهابی از راه اندازی 2 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشکده فنی و حرفه ای این شهرستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: 200 دانشجو در 6 رشته تحصیلی معماری ، فناوری اطلاعات ، مکانیک خودرو و آی تی در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل در این مرکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و آموزش عالی هستند.
او ارائه خدمات تحصیلی مختلف از جمله پرداخت چهار میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی ، ارائه تسهیلات تامین مسکن ، ازدواج ، درمان ، تامین خوابگاه و تامین 2 وعده غذای رایگان دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینای خلخال را از جمله مزایای تحصیل در این دانشکده ذکر کرد.
دانشکده فنی و حرفه ای ابن سینای خلخال دومین دانشکده فنی و حرفه ای استان اردبیل پس از دانشکده رازی اردبیل در جنوب استان راه اندازی شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.