جشنواره تئاتر فجر استانی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۶ دی در اردبیل آغاز می‌شود و با گذر از منطقه آزاد اروند، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و سیستان و بلوچستان، ۲۶ دی در کرمانشاه به پایان می‌رسد.
سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درحاشیه شروع این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: آثار شرکت کرده در این جشنواره بین المللی به مدت چهار روز در اردبیل به صحنه خواهد رفت.
او با اشاره به گروه های حاضر در این جشنواره اظهار داشت: ' خیر نبینی سعیده ' از استان البرز، ' خانه ' از استان مازندران، ' هدیه مرموز ' و ' پرواز٧٤٥ ' از تهران و ' مرجن ' از استان گلستان نمایش های شرکت کننده در این جشنواره هستند.
وی بیان کرد: گروه های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره در تالار استاد عناصری و پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک، تالار بیضای اردبیلی و تالار شمس عطار اردبیلی به روی صحنه رفته و تئاتر خود را اجرا خواهند کرد.
اسحاقی اضافه کرد: علاقمندان می توانند برای تماشای این نمایش ها بلیط را از سامانه تیک آرت و گیشه‌های سالن‌های اجرا تهیه کنند.
وی افزود: آیین اختتامیه این چشنواره روز چهارشنبه 19 دی ماه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار خواهد شد.
اوهمچنین از برگزاری نمایشگاه عکس چهل سال تئاتر استان با عنوان چلچراغ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حاشیه این جشنواره بین المللی خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: کاربرد یوگا در تئاتر، تئاتر فیزیکال، سیستم استانیسلا وسکی و طراحی نور از جمله کارگاه های آموزشی هستند که با حضور اساتید به نام کشور در حاشیه برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد.
اسحاقی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مهمترین و فاخرترین رویداد نمایشی کشور است، افزود: میزبانی و برگزاری چنین جشنواره ها باعث ارتقای فرهنگ و هنر در استان می شود.
وی اظهار داشت: هنرمندان استان اردبیل در ٣٧ دوره جشنواره تئاتر فجر حضور فعال و درخشانی داشته و جوایز ارزشمندی را نیز کسب کرده اند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.