به گزارش ایرنا ، فرامرز بهنژاد روز یکشنبه در جلسه شورای عشایری پارس آباد از اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه آبرسانی تصفیه خانه عمران آباد خبر داد و افزود: تمام انرژی استان را برای حل مشکل آب شرب روستاهای منطقه غرب شهرستان پارس آباد متمرکز کرده ایم.
او گفت: قرارداد پیمانکاری منعقد شده و عملیات اجرای پروژه به سرعت پیگیری خواهد شد تا فصل تنش های آبی به سرانجام برسد.
فرماندار پارس آباد مغان نیز در این جلسه از اجرای بزرگترین طرح عمرانی حوزه عشایری در سطح 12 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.
علی علایی گفت: 47 درصد عشایر استان اردبیل در منطقه مغان با پرورش بیش از یک میلیون واحد دامی و تولید حدود 30 درصد محصولات پروتئینی مورد نیاز استان در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در بازه زمانی امسال نسبت به سال گذشته جزو استان های کم بارش قرار گرفته گفت: تدابیر لازم برای تامین نهاده های دامی مورد نیاز عشایر و تامین آب شرب باید از هم اکنون پیش بینی شود.
وی همچنین به خرید هشت تانکر آبرسانی سیار عشایر با 20 میلیارد ریال برای استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از این تانکرها سه دستگاه به حوزه شهرستان پارس آباد اختصاص می یابد.
او اظهار داشت: همچنین 6 میلیارد و 200 میلیون ریال برای آبرسانی سایر روستاها و خرید 30 تانکر 2 هزار لیتری برای توزیع بین عشایر شهرستان پارس آباد در شرایط بحرانی و کمبود آبی اختصاص یافته است.
فرماندار پارس آباد با تاکید بر لزوم تکمیل ، تجهیز و ارتقای ظرفیت تولید آب شرب توسط تصفیه خانه های عمران آب و امام علی (ع) و آچ اشمه خواستار تکمیل پروژه آبرسانی به روستاهای و قشلاقات بخش اصلاندوز بویژه روستاهای شرق و غرب دره رود با بیش از 12 هزار نفر جمعیت شد.
علایی گفت: در سال گذشته 95 تن نهاده دامی به شهرستان پارس آباد به عنوان قطب عشایر استان اختصاص یافت که کفاف نیازهای دام عشایر را نداد و انتظار داریم ضمن پیگیری حقوق شهرستان نسبت به افزایش و توزیع عادلانه این نهاده ها در سال جاری اقدام شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.