به گزارش ایرنا ، عبدالقیوم قلی ‌پوری روز شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: در حال حاضر 59 واحد فناور در پارک علم و فناوری اردبیل مستقر شده و در تلاش هستیم مراکز رشد تخصصی در استان تقویت شود.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین رویداد شتاب با محوریت صنعت کشاورزی، گفت: این رویداد از 19 تا 21 دی ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.
قلی پوری بیان کرد: هوشمند سازی فرایند های صنعت کشاورزی، توسعه روش های نوآورانه و دانش بنیان در تولید محصولات کشاورزی ، اتوماسیون و مکانیزاسیون صنعت کشاورزی، بازار یابی، بازار سازی و برند سازی محصولات کشاورزی و ارتقای سطح علمی کشاورزان و شکل دهی شبکه های تخصصی از محوریت ایده پردازی در این رویداد است.
وی اضافه کرد: ایده پردازان در این رویداد از 50 میلیون ریال تسهیل گری بلاعوض بهره مند می شوند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک در راستای توسعه فعالیت های خود و رقابت در بازارهای جهانی صادرات محور می شوند، گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌ های دانش ‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری توانسته اند به مرحله صادرات محصول دست یابند و نیاز است این شرکت ها بیش از اینها در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.
او اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان در سه سطح استانی، ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فناوری را با کمترین هزینه ارائه دهد.
قلی پوری افزود: در پارک علم و فناوری استان تجاری سازی و دست یافتن به بازارهای خارجی هدف اصلی بوده و برای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه بین المللی علم و فناوری در اردبیل مدنظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش‌ بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند و امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌ اندازی شرکت های دانش‌ بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت فعالیت کرده و زمینه اشتغال جدید فراهم کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به منظور کیفی ‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا 2 اصل مهم تجاری ‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت ‌های دانش‌ بنیان قرار گیرد.
وی به نقش رسانه ها در امید بخشی جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه ها رسالت بزرگی در امید بخشی جامعه و مقابله با جنگ روانی دشمن دارند و می توانند یاس و نا امیدی را به امید تبدیل کنند.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسه های پژوهشی به فعالیت های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه های متکی بر فناوری است.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.