به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو گفت : استان آذربایجان شرقی سال 95برای تبدیل روستای هوراند به بخش، تعدادی از روستاهای همجوار را به این بخش اضافه کرده بود که در میان 60 تا 70 روستای منطقه نام روستای عمارت از توابع گرمی مغان نیز به هیأت دولت ارسال شده بود که بلافاصله و با اعتراض مقام های استان اردبیل اصلاح شد.
وی بیان کرد: به محض اطلاع ازاین موضوع، به صورت ویژه شبانه با مقام های وزارت کشور مکاتبه شد و وزیر کشور هم در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری لزوم اصلاح مصوبه و حذف نام روستای عمارت را به هیات دولت اعلام کرد.
او اظهار داشت: در حال حاضر این درخواست در کمیته دفاعی سیاسی دولت تصویب شده و تا دو هفته آتی موضوع در هیات دولت طرح و نسبت به اصلاح مصوبه اقدام خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی ازین بابت نیست.
بهنامجو همچنین در باره کاهش حقابه ارس نیز گفت: کاهش حقابه استان در ارس را به صورت ویژه پیگیری نموده و بدون هیچ گونه مسائل حاشیه ای 240 میلیون متر مکعب آب برگشت داده شد که کار بسیار ارزشمند و عظیمی بود.
استاندار اردبیل تاکید کرد: روستای عمارت نیز مثل حقابه ارس جای نگرانی ندارد و تا دو هفته آینده لغو مصوبه انتزاع این روستا از استان ابلاغ خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه اردبیل با انتقاد از دولت در زمینه انتزاع روستای عمارت از استان اردبیل خواستار تجدید نظر سریع هیات دولت در این زمینه شد
روستای عمارت از توابع گرمی مغان در استان اردبیل می باشد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.