با اکثریت آرای اعضای شورای شهر اردبیل طرح جامع مدیریت پسماند شهری به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با حضور اکثر اعضای شورای شهر اردبیل برگزار شد، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل اظهار کرد: سال‌هاست که ما در شهر اردبیل با مشکلات و معضلات جمع‌آوری و دفن زباله روبرو هستیم که در قالب این طرح جامع به راحتی می‌توانیم طرح ارائه شده را با حضور شهروندان اجرایی و عملیاتی کرده و از این مشکلات گذر کنیم.
رحیم آقازاده خشک، تولید کمپوست و دفن زباله بحث‌های گسترده‌ای را انجام دادیم و اصلی‌ترین موضوع را که تولید کمپوست از زباله بوده به جای تولید انرژی برق از زباله‌ها به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه و مدنظر قرار دادیم.
وی گفت: در یک چشم انداز مناسب باید این طرح جامع را عملیاتی کنیم که البته در این زمینه خود پیمانکاران حوزه جمع‌آوری زباله باید با دقت بیشتر سعی کنند تا مخازن و سطل زباله‌ها را به شکل صحیح استفاده کرده و مانع از تخریب و صدمه زدن به این سطل‌ها و مخازن شویم.
عضو شورای شهر اردبیل در ادامه شستشوی این مخازن را به صورت مداوم از سوی پیمانکاران یادآور شد و بیان کرد: حضور سگ‌های ولگرد در برخی از مناطق شهر اردبیل اسباب ناراحتی و گله‌مندی همشهریان را فراهم کرده به طوری که وجود این سگ‌ها بهداشت و سلامت مردم را نیز به مخاطره انداخته است.
آقازاده از شهردار اردبیل خواست تا هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری، اتلاف و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اقدام کرده و مانع از اضطراب و نگرانی خانواده‌ها و کودکان در عبور و مرور روزانه شوند.
وی همچنین با قدردانی از جهاد دانشگاهی در ارائه راهکارهای جدید برای ساماندهی زباله در شهر اردبیل و پیشنهاد کربن اکتیو و انرژی‌های پاک و سبز تصریح کرد: در این زمینه ما باید پیشنهادات کارشناسی را ارج نهاده و به نوعی به شهرداری در اجرای این طرح‌ها کمک کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.