به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به اقدام برای انتزاع یک روستا از استان اردبیل افزود: به رغم گله‌مندی مردمی و نامه اعتراض‌آمیز استاندار اردبیل به وزیر کشور و تذکر ما در خطبه‌های نماز جمعه این اقدامات به نتیجه نرسیده است.
خطیب جمعه اردبیل به موضوع کشت و صنعت مغان و حق و حقوق مردم منطقه به ویژه عشایر اشاره کرد و افزود: بنده با جزئیات و به شکل مفصل محضر مقام معظم رهبری واگذاری کشت و صنعت و حق و حقوق عشایر منطقه را منعکس کردم و امیدواریم در وهله اول مسئولان امر ضمن حفظ حق و حقوق مردم منطقه به شکل شرعی، قانونی و عرفی سعی کنند زمین‌ها را به صاحبان اصلی برگردانند.
عاملی بیان کرد: باید از همین فردا کار استیفای حقوق عشایر در منطقه آغاز شود و به گونه‌ای نباشد که حرف ما روی هوا بماند.
وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: به رغم اعلام بانک مرکزی در نرخ سود 18 درصدی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، بانک‌های خصوصی اصلا توجهی به این موضوع ندارند و حتی با نرخ سود 20 تا 30 درصد تسهیلات خود را پرداخت می‌کنند.
وی اظهار داشت: در همین استان اردبیل بانک خصوصی را سراغ داریم که در قبال 50 میلیون تومان تسهیلات پرداختی در یک مرحله 187 میلیون تومان و در مرحله بعد 244 میلیون تومان مطالبه کرده است.
امام جمعه اردبیل بدترین تحریم دشمنان را علیه ملت‌ها تحریم و محرومیت علمی برشمرد و بیان کرد: مسئولان آمریکا به صراحت اعلام کردند که ما با توسعه و پیشرفت علمی ایران مشکل داریم و به زعم آنها این توسعه و پیشرفت امنیت آنها را به مخاطره می‌اندازد.
عاملی افزود: ما در اوج محرومیت علمی به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم به طوری که ما به زودی سه ماهواره را به هوا پرتاب خواهیم کرد که 100 درصد آن بومی و به دست متخصصان ایرانی ساخته شده که نشان از نبوغ دانشمندان و محققان ایرانی است.
وی بزرگترین خدمت جمهوری اسلامی را خدمت علمی و دستیابی ایرانیان به فناوری‌های برتر اعلام کرد و گفت: همچنان آمریکایی‌ها از فعالیت ناو و زیردریایی ما در ترس و واهمه هستند در حالی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و حضور مردم ما در عالی‌ترین سطح توسعه علمی دنیا قرار داریم.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.