به گزارش ایرنا ، بهنام برزگر روز پنجشنبه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار هنگام گشت ، کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز علاوه بر این 2 شکارچی متخلف یک نفر متخلف حمل سلاح غیرمجاز اسلحه قاچاق را نیز دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه این شکارچیان متخلف اقدام به شکار پرندگان حمایت شده دراج کرده بودند، اظهار داشت: از متخلفان 2 قطعه لاشه دراج و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز قاچاق کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: افراد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست بیله سوار از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس 1540 اطلاع دهند.
وی گفت: شهرستان بیله سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه، شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان و پستانداران وحشی، عادی و حمایت شده می باشد که در سال های اخیر با انجام گشت و کنترل های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی وضعیت جمعیتی انواع گونه های جانوری در این منطقه رو به بهبودی می باشد.
دراج سیاه با نام علمی ' Francolinus francolinus ' پرنده‌ای از تیره قرقاولیان و زیرتیره کبکیان است.
این پرنده بومی غرب و جنوب آسیا از بنگلادش تا ترکیه و قبرس بوده و زیستگاه‌های دارای پوشش گیاهی مناسب و علف زارهای کم‌ درخت در نزدیکی منابع آبی را ترجیح می‌دهند.
دراج یک گونه زمینی است و تا خطری آن را تهدید نکند پرواز نمی‌کند. در گذشته این پرنده جمعیت زیادی داشت و زیستگاه آن گسترده‌ تر بود اما شکار بی رویه نسل آن را با خطر انقراض تهدید می کند.
این پرنده در ایران نیز زندگی می‌کند و از پرندگان حمایت شده است و باید از محل‌های تولید مثل و آشیانه ‌اش حفاظت شود.
چهار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع در استان اردبیل وجود دارد و بیش از 17/5 درصد از مساحت استان منطقه شکار ممنوع است.
شهرستان بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.