به گزارش ایرنا ، صفا یعقوبی روز پنجشنبه در جلسه ستاد برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان در بین خانواده ها ساعت 15 روز 24 بهمن در سالن ورزشی معلم آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی گفت: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم آزاد بوده و در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
وی با بیان اهمیت مصرف ماهی در رژیم غذایی خانواده ها افزود: با برگزاری این جشنواره و اجرای برنامه های مختلف دیگر فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان در بین مردم خلخال تقویت شده و ماهی در سفره غذایی خانواده ها جایگزین مواد غذایی فست فوتی و یا سایر غذاهای مضر سلامتی افراد می شود.
وی با اشاره به اینکه مناطق مختلف این شهرستان ظرفیت مناسب را برای اجرای طرح های تولید و پرورش ماهی در 2 بخش ماهیان گرم آبی و سردآبی دارد، گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرای پرورش ماهی ، تولید ماهی در این شهرستان 300 تن افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: سالانه 350 تن انواع ماهی سردآبی و گرم آبی از جمله ماهی قزل آلا در این شهرستان تولید می شود که با تکمیل و بهره برداری از 2 طرح مهم در حال اجرای پرورش ماهی در 2 منطقه حجم تولید سالانه آن در خلخال به 650 تن افزایش خواهد یافت.
او همچنین افزود: در سال های گذشته با هدف پرورش ماهیان گرم آبی در حاشیه رود قزل اوزن، ایجاد زیرساخت های لازم از جمله راه دسترسی به این محل و پروژه برق رسانی برای احداث مجتمع شیلاتی و آبزی پروری با ظرفیت تولید 300 تن ماهی در چم روستای منامین از توابع بخش خورش رستم انجام شده ولی بدلیل کمبود اعتبار تکمیل آن به کندی پیش می رود.
او همچنین با اشاره به پیگیری فرماندار و قول مساعد مسئولان استانی اظهارامیدواری کرد این طرح در آینده ای نزدیک تکمیل و با بهره برداری از آن ضمن افزایش تولید سالانه ماهی در این منطقه، زمینه اشتغال بخش از بیکاران در این مجتمع فراهم شود.
یعقوبی افزود: امسال بیش از 50 هزار قطعه انواع ماهی گرم آبی و سردآبی در استخرهای 2 منظوره کشاورزی در بین پرورش دهندگان و کشاورزان منطقه توزیع و یا رها سازی شد.
میانگین سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به عنوان یک استان غیرساحلی 10 کیلوگرم است که نسبت به سایر استان های غیرساحلی مناسب می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.