به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیشترین میزان مجوزها با 180 مورد به رشته گلیم بافی و 157 مورد به رشته ورنی بافی صادر شده است.
او با اشاره به اینکه اردبیل قطب تولید بافته های داری کشور است، اظهار داشت: 2 مجوز به جاجیم بافی، چهار مجوز به رودوزی های سنتی، چهار مجوز به البسه محلی، 24 مجوز به قلم زنی روی فلز، سه مجوز به زیورآلات سنتی و 15 مجوز به معرق چوب داده شده است.
وی همچنین به صدور پنج مجوز به سفالگری، 2 مجوز به نقاشی روی شیشه، سه مجوز به نگارگری، 19 مجوز به تولیدات چرمی دست دوز ، پنج مجوز به تراش سنگ های قیمتی و 2 مجوز به ملیله سازی اشاره کرد و گفت: مجوزهای مشاغل خانگی به تولید کنندگان مستقل یا پشتیبان صادر شده و میزان اشتغال زایی به مراتب بیشتر از مجوزهای صادره است.
او افزود: به دلیل اعطای تسهیلات ارزان، مشاغل خانگی با استقبال مواجه است و در راستای حمایت از تولید صنایع دستی صدور مجوز با جدیت انجام می شود.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.