نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از دولت انتظار می‌رود در فروش و واگذاری کشت و صنعت مغان با جامعیت کامل تصمیم‌گیری کرده و سعی کند حق و حقوق عشایر با اولویت رعایت شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: هم در واگذاری کشت و صنعت و هم واگذاری اراضی پایاب سد خدافرین ضرورت دارد حقوق تمام معارضین و ساکنین منطقه با اولویت مراعات شده و استاندار اردبیل و دیگر مسئولان با وسواس کامل در این واگذاری‌ها اقدام قانونی و شایسته را انجام دهند. وی در ادامه با تسلیت ارتحال عالم ربانی و مجتهد فقیه آیت‌الله‌ شاهرودی خاطرنشان کرد: ایشان در سلوک اجتماعی، طهارت نفس و اقدامات عقلانی و همچنین در انجام عبادات و اطاعت الهی شخصیتی بی‌نظیر بود که در قوه قضائیه نیز با اولویت سعی کرد تا بهداشت قضائی و قضاززدایی را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهد. نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری وجود 14 میلیون پرونده را در مراجع قضائی شایسته نظام اسلامی نداست و گفت: بنده از رئیس جمهور خواستم تا در قدم اول نسبت به طراحی نظام صیانتی در این کشور اقدام کند تا امکان تخطی از قانون و بروز اختلاس و انحرافات مالی به حداقل برسد. عاملی افزود: باید منفذهای ورود افراد متخلف و اشرار را به حقوق عامه و بیت‌المال به نوعی سد کنیم که در این زمینه ضرورت دارد مرکز قانونگذاری و نظارت عمومی با دقت نظر بیشتر عمل کرده و سیستم امنیتی و صیانتی در تولید و عرضه محصولات صنعتی در بخش‌های مختلف به وجود آید. وی بیان کرد: ما تا زمانی که در مدارس خودمان به نسل آینده قداست قانونمداری را یاد ندهیم محال امر است که بتوانیم از بروز تخلفات جلوگیری کنیم. امام جمعه اردبیل با قدردانی از خیر نیک‌اندیش اردبیلی در پرداخت 250 میلیون تومان رقم نقدی برای آزادی 200 نفر از زندانیان معسر تصریح کرد: ما به چنین افراد خیرخواه و نیک‌اندیش نیاز داریم که بخشی از درآمد خود را صرف کارهای خداپسندانه می‌کنند.
9 دی روز وحدت عمومی و بصیرت امت در ولایتمداری است عاملی در ادامه به فرارسیدن یوم‌الله 9 دی اشاره کرد و گفت: این روز سند بصیرت و روشن‌ضمیری ملت ما در تبعیت از ولایتمداری است که در حقیقت در این روز ملت ما دندان طمع دشمنان را بیرون کشیده و دشمنان را در اهداف خود مایوس کردند. وی ادامه داد: ملت ما با تمرین دموکراسی و قانونمداری در چهار دهه گذشته سعی کرده در همه انتخابات قانون را فصل‌الخطاب خود قرار دهد اما عده‌ای سعی دارند از مسیر دموکراسی و قانون خارج شده و به نوعی زمینه دیکتاتوری و انحراف افکار عمومی را فراهم کنند. خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: در 9 دی سال 88 ملت بابصیرت ما از هر طیف و جناحی به صحنه آمدند تا وحدت عمومی و آگاهی خود را به نمایش بگذارند و به دنیا اعلام کنند که در دفاع از انقلاب و مسایل کلان کشور ذره‌ای از آرمان خود عقب‌نشینی نمی‌کنند. عاملی یادآوری این روز را ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: ما 9 دی را گرامی می‌داریم تا دیگر کسی به خود جرات ندهد دست به قانون شکنی بزند چرا که در هیچ کشوری قانون‌شکنی مورد تحسین و توجه افکار عمومی قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.