شهردار اردبیل گفت: در سالجاری و در مسیر توسعه و نگهداری فضای سبز افزایش 4 دهم مترمربعی پارک‌ها و فضای سبز در اردبیل اتفاق افتاده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل،حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تسلیت رحلت فقیه عالم آیت‌الله شاهرودی و فرارسیدن 9 دی سالروز میثاق امت با ولایت اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح شهر در گرامیداشت این ایام برگزار خواهد شد که شهرداری اردبیل نیز در فضاسازی سالگرد حماسه 9 دی با قوت و قدرت ورود پیدا کرده است.
وی اقدامات شهرداری را در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز در یک سال اخیر و با تامین 16 میلیارد تومان اعتبار یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما امسال در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز بیش از 90 درصد تعهدات خود را براساس بودجه تعریف شده انجام دادیم و اولویت ما بیشتر موضوع نگهداری و صیانت از 400 هکتار فضای سبز خالصی است که در سطح شهر و مناطق مختلف وجود دارد.
شهردار اردبیل سرانه فضای سبز را در حال حاضر 7.8 دهم مترمربع اعلام کرد و گفت: استاندارد جهانی در این زمینه 20 مترمربع است و ما امسال موفق شدیم 4 دهم مترمربع به ازای هر فرد سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.
لطف‌اللهیان افزود: ما این 16 میلیارد تومان را در بین 4 منطقه شهرداری در سالجاری هزینه کردیم که عمدتا مربوط به توسعه کشت نهال و درختچه‌های زینتی بوده به طوری که از توسعه چمن به دلیل عدم تامین مالی و گران بدون بذر چمن از توسعه آن خودداری کردیم.
وی بیان کرد: امسال نیز پیشنهاد کردیم تا 20 میلیارد تومان بودجه برای توسعه و نگهداری فضای سبز مصوب کنند تا در سال آینده در قالب شرکت‌های پیمانکاری بتوانیم در 5 منطقه شهرداری طرح‌های توسعه فضای سبز را انجام دهیم.
شهردار اردبیل تصریح کرد: هر منطقه شهرداری اردبیل شامل سه ناحیه است که براساس جمعیت و مساحت هر منطقه توسعه فضای سبز در کنار امر نگهداری اتفاق می‌افتد که عمده مسایل مربوط به طرح‌های نگهداری بوده است.
لطف‌اللهیان محدودیت تملک اراضی را برای ایجاد پارک‌های جدید یادآور شد و افزود: ما سالانه شاید تا حدود 4 دهم مترمربع توان توسعه فضای سبز را داریم اما عمده کارهای ما متمرکز بر امر نگهداری و روش‌های نوین در این زمینه است که در یک برنامه‌ریزی دقیق سعی بر توسعه متوازن پارک‌ها به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شهر اردبیل داریم.
وی ادامه داد: امسال دو میلیون بوته گل‌های فصلی، 40 هزار اصله نهال، 5 کیلومتر عملیات شبکه توزیع آب خام و بیش از 50 رویداد مهم در رونق‌بخشی به فضای سبز توسط شهرداری انجام شده و سعی‌مان بر این بوده تا در این بخش با دقت و کیفیت مطلوب‌تر فعالیت‌ها را انجام دهیم.
شهردار اردبیل با استقبال از راه‌اندازی مرکز تحقیقات فضای سبز در سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما در کنار کاهش هزینه‌ها به ویژه در تهیه و تامین بذر چمن سعی در توسعه پوشش گیاهان و درختچه‌های زینتی کردیم تا جلوه متفاوت به شهر از دید منظر و سیمای عمومی ببخشیم.
لطف‌اللهیان ضرورت استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها را در توسعه این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل با همکاری مستمری که با دانشگاه محقق اردبیلی و آزاد دارد سعی می‌کند از پایان‌نامه‌ها و کارهای تحقیقاتی دانشجویان در توسعه فضای سبز پایدار در اردبیل حمایت کرده و به نوعی از ایده آنها در توسعه بوستان‌ها و پارک‌ها استفاده کند.
 
با پرهیز از تیم‌داری سعی در حمایت از فوتبال شهرداری داریم
شهردار اردبیل گفت: با پرهیز از تیم‌داری سعی می‌کنیم با همراهی ورزش و جوانان 2 میلیارد تومان به تیم فوتبال شهرداری اردبیل کمک مالی کنیم.
لطف‌اللهیان اظهار کرد: ما هم در سال گذشته و هم امسال با حمایت مالی سعی داریم تا فوتبال شهرداری اردبیل را سرپا نگهداریم تا علاقمندان به فوتبال و جوانان این شهر بتوانند با امیدواری تیم شهر خود را در مسابقات لیگ دسته دو همراهی کنند.

وی از توافق با اداره کل ورزش و جوانان و تعهد پرداخت 50 درصد هزینه تیم فوتبال شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: شهرداری و ورزش و جوانان 2 میلیارد تومان به صورت مساوی به این تیم کمک مالی خواهند کرد تا تیم فوتبال شهرداری اردبیل با حضور در لیگ دسته سه بتواند بازی‌های خود را در فصل جدید انجام دهد.
شهردار اردبیل در مورد ایرادات سازمان بازرسی به شهرداری اردبیل در باب تیم‌داری حرفه‌ای بیان کرد: حضور در دسته سه به هیچ وجه تیم‌داری حرفه‌ای محسوب نمی‌شود و ما همچون سایر هیئت‌های ورزشی به هیئت فوتبال نیز یک میلیارد تومان پول تزریق می‌کنیم تا تیم فوتبال شهرداری را در لیگ پشتیبانی کنند.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: اگر از این تیم حمایتی انجام نشود تیم فوتبال شهرداری اردبیل روی هوا مانده و بدون هیچ حامی نمی‌تواند حتی در سطح لیگ دسته سه ورود پیدا کند که ناکامی این تیم بیش از این امید و نشاط جوانان ما را نیز از بین می‌برد.
وی با پرهیز از بیان برخی از مسایل حاشیه‌ای در سال‌های گذشته تصریح کرد: بنده در یک فرصت مناسب تمام اتفاقات تیم فوتبال شهرداری اردبیل را از سال 90 تاکنون بیان خواهم کرد که برخی اقدامات و اظهارات چه ضربه مهلکی به این تیم وارد کرده و ما سعی داریم با کمترین حرف زدن بیشترین نتیجه‌گیری را برای این تیم رقم زده و به نوعی حمایت بی‌ادعای خود را از تیم فوتبال شهرداری انجام دهیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.