بهاء الدین ایلخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین این پیست از محل اراضی ملی شهرستان نمین تامین شده و با تجهیز و راه اندازی آن بر اساس استانداردهای جهانی زمینه برای برگزاری مسابقات اسب دوانی و سوارکاری بصورت استانی ، ملی و بین المللی فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل رتبه هشتم کشور را در فعالیت های رشته سوار کاری به خود اختصاص داده ، اظهار داشت: چهار باشگاه سوارکاری در اردبیل ، یک باشگاه در مشگین شهر و 17 پانسیون دارای مجوز نگهداری اسب در شهرهای اردبیل ، گرمی ، مشگین شهر و پارس آباد از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شده است.
ایلخانی با بیان اینکه پانسیون جدیدی با ظرفیت نگهداری 90 راس اسب با امکانات جدید در حال راه اندازی در اردبیل است، گفت: هم اکنون هفت هیات سوارکاری در استان راه اندازی شده و با استفاده از 520 راس اسب شناسنامه دار در توسعه فعالیت های رشته ورزش سوارکاری فعالیت دارند.
او افزود: برای رشته ورزشی چوگان نیز تلاش می شود و این رشته با پیگیری های صورت گرفته بزودی در استان فعال می شود.
او همچنین به برگزاری دوره های آموزش تربیت اسب ، سوارکار ، نعل بندی ، تیمار و کلانتری اسب در هیات سوارکاری استان اشاره کرد و گفت: نخستین دوره آموزشی دامپزشکان در زمینه بیماری های اسب بزودی برگزار خواهد شد.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری در راه اندازی باشگاه سوارکاری و پانسیون نگهداری اسب در خلخال افزود: فعال سازی این رشته ورزشی در این منطقه نیازمند مکان یابی مناسب برای ایجاد پیست و محل نگهداری مناسب و مطابق با استانداردهای تعیین شده اسب است.
وی گفت: ظرفیت این شهرستان با توجه به قدمت این رشته ورزشی در منطقه بالا بوده و در صورت فراهم شدن امکانات مورد نیاز از جمله پیست و پانسیون از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی زمینه برای توسعه فعالیت های این رشته ورزشی فراهم خواهد شد.
او افزود: حضور بانوان سوار کار در هیات سوارکاری خلخال ضعیف بوده و انتظار می رود با توسعه این رشته ورزشی امکان حضور بانوان علاقه مند به این رشته ورزشی فراهم شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.