به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو چهارشنبه شب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان اردبیل افزود: از 2 هزار نیروی کار این مجتمع یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم با این مجتمع قرار داشتند که با واگذاری جدید، این قرارداد به صورت مستقیم بین شرکت و این کارکنان منعقد شد.
وی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان در راستای اصل 44 قانون اساسی دغدغه مردم و مسئولان بوده و در نهایت به سرمایه گذار لایقی واگذار شد.
استاندار اردبیل ادامه داد : شهرستان پارس آباد در آینده نزدیک به واسطه این واگذاری از رونق اقتصادی خوبی برخودرا شده و همگان نتایج مثبت ان را لمس خواهند کرد .
بهنام جو گفت: مالک جدید کشت و صنعت درخواست ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در منطقه دارد و با ایجاد این شهرک ، تولید این مجتمع افزایش یافته و موجب رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه مغان می شود.
او بیان کرد: همچنین سرمایه گذاری که مجتمع کشت وصنعت مغان به وی واگذار شده نسبت به افزایش بهره وری و افزایش میزان اشتغال در این مجتمع قول مساعد داده است.
استاندار اردبیل اظهار داشت: برخی واحدهای این مجتمع غیر فعال و با درصد بسیار اندکی از ظرفیت فعال بود که سرمایه گذار جدید این واحد ها را فعال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه واگذاری چنین مجتمع بزرگی در چند سال اخیر با این موفقیت درکشور بی سابقه است، افزود: با واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی سه هزار و 540 میلیارد تومان بازپرداخت عاید کشور و استان خواهد شد.
استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت از تولید، گفت: با پیگیری های انجام گرفته اختصاص ارز به واحدهای تولیدی برای وارد کردن ماشین آلات و مواد اولیه تسریع می یابد.
بهنامجو افزود: بر اساس رایزنی های انجام گرفته با رییس کل بانک مرکزی و انجام کارشناسی های لازم اختصاص ارز به واحدهای تولیدی استان سرعت یافته است.
وی گفت: همچنین معافیت یک میلیون دلاری برای صادرکنندگان از دیگر موضوعاتی بود که با پیگیری های انجام گرفته برای استان و حتی صادرکنندگان کشور محقق شد.
بهنامجو حمایت از تولیدکنندگان را مهم ترین گام در راستای اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی دانست وگفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در پایاب سد خداآفرین یکی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای گسترش تولید و اشتغال در استان دنبال می شود.
وی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان می تواند به رونق تولیدات کشاورزی ، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه منجر شود.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی ، 2 هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل 44 از سال ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.
/6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.