به گزارش ایرنا ، فخرالدین هاشمی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: غیر از فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه مشهد بقیه فرودگاه های کشور توجیه اقتصادی ندارند.
او اظهار داشت: با این حال شرکت فرودگاه های کشور برای ایجاد زیرساخت های لازم در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد در سال های اخیر اعتبار زیادی هزینه کرده است.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی بهسازی و مرمت باند اصلی فرودگاه اردبیل از خرداد امسال آغاز شده گفت: تلاش می شود عملیات اجرایی بهسازی این باند در نیمه اول سال آینده به پایان رسیده و به بهره برداری برسد.
وی همچنین با اشاره به اینکه باند اصلی فرودگاه اردبیل به طول 3.5 کیلو متر و عرض 60 متر بهسازی و مرمت خواهد شد، بیان کرد: این طرح تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: برای احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز در هشت هزار و 100 مربع 700 میلیارد ریال هزینه شده و 99.5درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هاشمی گفت: در مجموع در سال های اخیر برای توسعه و گسترش زیرساخت ها در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد 2 هزار و 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاه‌ های استان اردبیل همچنین افزود: با اتمام بهسازی و مرمت باند اصلی فرودگاه اردبیل و بهره برداری از آن زمینه نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر مانند ایرباس 300 و 330 و بوئینگ 777 ممکن خواهد شد.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت فرودگاه ها تامین زیرساخت ها برای نشستن و برخاستن هواپیماها است، اظهار داشت: برای برقراری پروازهای دوباره از فرودگاه اردبیل به مشهد و بالعکس با شرکت های هواپیمایی آسمان و ساها رایزنی شده است.
او خواستار همکاری، مشارکت و استفاده از ظرفیت فرودگاه اردبیل توسط بخش خصوصی شد و بیان کرد: مسئولان فرودگاه اردبیل آمادگی لازم برای همکاری با بخش خصوصی را دارند و بخش خصوصی نیز باید از زیرساخت های بروز و امکانات مهیا شده در این فرودگاه استفاده بکنند.
وی از فعالیت 32 آژانس فروش بلیط در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: برای برقراری پرواز از فرودگاه اردبیل به سایر نقاط باید بخش خصوصی وارد کار شود و پروازها به صورت چارتر انجام شود.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.