به گزارش ایرنا ، سرهنگ سید حجت فتاحی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با اینکه کم عرض بودن جاده در این استان باعث افزایش تصادفات و تلفات جاده ای می شود اما می توان با رعایت قوانین رانندگی از سوی رانندگان این تلفات را کاهش داد.
وی اظهار داشت: در 9 ماه پارسال 106 نفر به علت تصادفات جاده ای در استان اردبیل کشته شدند که این رقم در سال جاری با 43 درصد افزایش به 152 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه مولفه های زیادی در وقوع تصادفات جاده ای و فوتی ها نقش دارد، اضافه کرد: ایمنی وسایط نقلیه، ایمنی جاده ، فرهنگ رانندگی ، نرم زمان اعزام مصدوم به بیمارستان ، خدمات ارائه شده در مراکز درمانی و برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال جریمه رانندگان متخلف و حادثه ساز در استان توسط پلیس 35 درصد افزایش یافته، بیان کرد: برخورد قهری و اعمال قانون از جمله جریمه کردن رانندگان متخلف در کاهش تصادفات جاده ای آن طوری که باید جواب نمی دهد بلکه باید همه مولفه های تاثیرگذار در کاهش تصادفات جاده ای در کنار هم رشد و ارتقا یابد.
او همچنین یکی از مشکلات این حوزه را نبود مدیریت واحد و یکپارچه دانست و اظهار داشت: در کنترل ترافیک 30 سازمان و دستگاه اجرایی دخیل هستند.
سرهنگ فتاحی افزود: با ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
جاده مشگین شهر - پارس آباد از جاده های خطرناک استان اردبیل بوده و شاهد وقوع سوانح رانندگی مرگبار می باشد.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.