به گزارش ایرنا ، ربعلی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: زارعانی که در بحث واگذاری اراضی از طریق تشکل تعاونی به شغل زراعت روی می آورند برای برخورداری از یافته های علمی و فنی در کشت و کار و تسهیل در کار کشاورزی از تسهیلات ویژه تعاونی های تولید برای تامین نهاده ها، ماشین آلات و ادوات کشاورزی لازم برخوردار می شوند.
او گفت: تاکنون واگذاری و کشت بیش از 2 هزار هکتار از اراضی ملی پایاب سد خدا آفرین این شهرستان شامل قشلاق های پادار، مولان وردی و آغداش انجام و کشت محصولات پاییزه به صورت تعاونی در این اراضی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: نظارت مستمر و فنی کارشناسان زراعت و حفظ نباتات و ترویج بر روی این اراضی صورت می گیرد تا این بهره برداران بتوانند با بهره مندی از تکنولوژی بروز عملیات کاشت ، داشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی را در اراضی خود بکار گرفته و بیشترین میزان محصول را در واحد سطح تولید کنند.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.