به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف خدادادی دوشنبه در جلسه کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی افزود: توانمند کردن روستاها و اقداماتی که به ایجاد موانع برای مهاجرت ساکنان این روستاها کمک می کند از سوی دستگاه های مربوطه انجام نگرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از جرایم در حاشیه شهرها رخ می دهد ، گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها باعث ایجاد حاشیه نشینی شده و به بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی منجر می شود.
وی ادامه داد: مباحث امنیتی ، آسیب های اجتماعی ، نبود خدمات اجتماعی و وجود ساخت های نازیبا باعث آسیب رسیدن به شهروندان می شود.
خدادادی با تاکید بر همکاری دستگاه های مربوطه در توانمند کردن روستاهای در معرض مهاجرت افزود: در مقاصد مهاجرت هم که شامل شهرها می باشد، باید اقدامات مقابله ای و ایجاد موانع برای ساخت و ساز بی رویه در حاشیه شهرها انجام شود.
وی بیان کرد: 16 دستگاه اجرایی با این موضوع مرتبط بوده و باید برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهرها با شهرداری ها همکاری کنند.
خدادادی ادامه داد : در جاهایی هم که امکان تخریب وجود ندارد ، باید بخشی از خدمات فرهنگی و اجتماعی فراهم شود تا این مناطق از وضعیت بحران و تهدید خارج شود.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.