به گزارش ایرنا ، علی علایی روز دوشنبه در جلسه کمیته امنیت و عمران مرزی پارس آباد افزود: اجازه نخواهیم داد عده ای به خاطر منافع شخصی موجب تخریب اراضی و جنگل های حاشیه ارس شوند و انتظار داریم منابع طبیعی در حفاظت از این اراضی جدیت داشته و تدابیر لازم برای جلوگیری از تخریب اتخاذ کند.
او با بیان اینکه مرزهای شهرستان پارس آباد به طول بیش از 110 کیلومتر جزو امن ترین مرزهای کشور است، گفت: مردم مرزنشین مرزبانان اصلی بوده و در کنار نیروهای هنگ مرزی امنیت پایدار را به صورت شایسته ای تامین کرده اند.
فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه اجرای ادامه پروژه جاده مرزی با مشارکت مرز نشیان و کشاورزانی که اراضی آنها در کنار مرز قرار دارد پیگیری می شود، از استقبال کشاورزان در زمینه فنس کشی در محدوده مرزی خبر داد.
او اظهار داشت: فنس کشی در مرزها ضمن ایجاد امنیت باعث جلوگیری از خسارت گرازها و حیوانات وحشی به مزارع کشاورزان می شود.
علایی همچنین بر اجرا و تکمیل جاده های مرزی و ساحل بندی حاشیه های مسیل ارس و گاز رسانی به پاسگاه های مرزی و انسداد مرزی با فنس و موانع طبیعی تاکید کرد.
وی گفت: با ساحل بندی رودخانه ارس در بازه پر خطر اراضی جدید آزاد سازی شده و فقط با پایان بازه سالمند کندی بیش از 65 هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی آزاد و به بهره برداری خواهد رسید.
او اظهارداشت: سالانه هزاران گردشگر از این مناطق بازدید کرده و زمینه ساز اشتغال زایی و توسعه صنعت توریسم در منطقه می شوند و در این راستا باید موانع توسعه تفرجگاه های ساحلی ارس به عنوان مکان های نماد گردشگری رفع و نسبت به تجهیز آنها همکاری شود.
شهرستان پارس آباد در مجاورت جمهوری آذربایجان و شمال استان اردبیل واقع است.
6018/1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.