مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: روزانه 9 مورد طلاق در دفاتر به ثبت می‌رسد که از لحاظ رخداد طلاق در رتبه 11 کشور قرار داریم. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اسد حسن‌زاده در نشست با خبرنگاران و در آستانه روز ملی ثبت احوال در اردبیل اظهار کرد: ما در سال 95 رتبه اول و در سال گذشته نیز رتبه دوم را در ثبت ازدواج و نرخ آن به ازای هر یک هزار نفر جمعیت به دست آوردیم به طوری که در استان اردبیل زندگی مجردی در پائین‌ترین سطح قرار دارد. 
وی با بیان اینکه در 8 ماهه امسال بیش از 8 هزار و 502 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ما با کاهش 5.9 درصدی ثبت ازدواج روبرو هستیم و همچنان روزانه 35 مورد ازدواج و در هر ساعت 3 ازدواج در این استان به ثبت می‌رسد که نرخ خام ازدواج در این استان 10 در هزار نفر است. 
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل آمار طلاق ثبت شده در 8 ماهه امسال 2 هزار و 165 مورد اعلام کرد و گفت: ما با یک رشد 12 درصدی در ثبت طلاق روبرو هستیم به طوری که روزانه 9 مورد طلاق و در هر چهار ساعت یک طلاق در این استان به ثبت می‌رسد که از لحاظ ثبت طلاق در رتبه یازدهم کشور قرار داریم. 
حسن‌زاده به روند جمعیت پیر در استان اشاره کرد و افزود: در طی سال‌های آینده پیری جمعیت در این استان به حدی می‌رسد که ما 40 درصد جمعیت پیر و 25 درصد جمعیت خردسال خواهیم داشت و در نقطه مقابل جمعیت مولد ما کمتر از 40 درصد خواهد بود که به تبع آن تعداد ازدواج‌ها نیز کاهش خواهد یافت. 
وی میانگین سن ازدواج دختران را 23 سال و ازدواج پسران را 28 سال اعلام و تصریح کرد: ما باید در افزایش زاد و ولد و کاهش جمعیت پیر جامعه به تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری توجهی جدی داشته باشیم. 
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در مورد ازدواج‌های زودهنگام نیز بیان کرد: بنده با مصوبه اخیر مجلس مخالف هستم چرا که به صراحت اعلام می‌کنم که ما هیچگونه ثبت ازدواج زودهنگام نداریم و این کار گاه به طریق غیرقانونی و در قالب ازدواج‌های صیغه‌ای اتفاق می‌افتد. 
حسن‌زاده ادامه داد: به تعداد انگشتان دست در طول سال دادگاه حکم رشد صادر می‌کند و ما شاهد ثبت برخی ازدواج‌های زودهنگام هستیم که البته در استان اردبیل زیر 14 سال موردی نداشتیم و قطعا باید تدبیری مناسب در این زمینه اندیشیده شود.     کاهش زادوولد در اردبیل 
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه سخنان خود به آمار ولادت در 8 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 15 هزار و 263 ولادت در استان اردبیل به ثبت رسیده که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال قبل 1.6 درصد کاهش نشان می‌دهد. 
حسن‌زاده نرخ خام ولادت را 18 در هزار اعلام کرد و افزود: در 8 ماهه امسال تعداد وفات ثبت شده نیز بیش از 4 هزار و 504 مورد بوده که در این زمینه نیز 8.5 درصد کاهش داشتیم. 
وی بیان کرد: روزانه 64 ولادت و در هر ساعت 3 مورد تولد در استان اردبیل به ثبت می‌رسد و در نقطه مقابل آن روزانه 19 مورد وفات و در هر ساعت نیز یک و نیم مورد فوت را ثبت می‌کنیم. 
مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل نسبت جنسی متولدین را 113 پسر به 100 دختر اعلام و اظهار کرد: در 8 ماهه امسال 99.5 درصد در حوزه ولادت و به همین نسبت در حوزه وفات ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام شده است.
حسن‌زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه شکسته شدن قبح طلاق، پائین آمدن آستانه تحمل زوجین و راحت‌طلبی آنها به افزایش آمار طلاق در سال‌های اخیر منجر شده که باید با خویشتنداری بیشتر و وساطت بزرگترها در این زمینه اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.