بعد از دو روز رقابت تیم بیمه رازی اردبیل و با شکست 8 بر 2 نماینده روسیه مقام قهرمانی پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان را به دست آورد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در روز پایانی این مسابقات که با حضور پرشور و گرم مردم اردبیل در شب سرد یلدا برگزار شد، کشتی‌گیران دو تیم بیمه رازی اردبیل و نماینده روسیه با هم رقابت کردند و در نهایت رقابت دلاورمردان کشتی فرنگی استان اردبیل در خانه به نفع این تیم تمام شد تا روسیه در جایگاه دوم قرار گیرد و تیم ایذه خوزستان نیز سوم شود. 
پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان که از دو روز پیش در اردبیل آغاز شده بود با رقابت 6 تیم خارجی و سه تیم از کشورمان در ورزشگاه رضازاده اردبیل ادامه پیدا کرد به طوری که بعد از بیمه رازی اردبیل که جام قهرمانی را بالای سر برد تیم‌های روسیه، ایذه خوزستان، ترکیه، گرجستان، شهدای مدافع حرم اردبیل، اوکراین، صربستان و قرقیزستان در رده‌های بعدی قرار گرفتند. 
اسدالله رضایی مسئول ارشد کمیته اجرایی جام باشگاه‌های کشتی فرنگی جهان سالن و امکانات این دوره از رقابت‌ها را که از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کشتی فراهم شده بود مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: اردبیل با این امکانات و حضور گرم علاقمندان می‌تواند در مسابقات جهانی و بین‌المللی میزبان باشد. 
وی خاطرنشان کرد: هر چند مازنداران مهد کشتی ایران است اما استان اردبیل نیز در کشتی فرنگی از دیرباز جایگاهی شایسته برای خود دارد. 
اما سرمربیان تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در این مسابقات نیز اعم از روسیه، صربستان و ترکیه نیز با قدردانی از میزبانی این تورنمنت جهانی بیان کردند: میزبانی متفاوتی را در دو روز گذشته شاهد بودیم و خوشحال هستیم که بالاخره رقابت‌های کشتی نفس‌گیر جام باشگاه‌های جهان در بهترین و آرمانی‌ترین شرایط برگزار شد. 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها اظهار کرد: ما با مساعدت استاندار اردبیل سعی کردیم تا در این دوره از رقابت‌ها میزبانی شایسته‌ای را باردیگر به نمایش بگذاریم تا همه به جایگاه قهرمانی و پهلوانی این استان اذعان داشته باشند. 
بهرام آقاخانی ادامه داد: خوشحال هستیم که تیم رازی اردبیل با شکست حریف قدر خود روسیه قهرمان شد و دیگر تیم این استان شهدای مدافع حرم نیز در رده ششم قرار گرفت تا همچنان شاهد درخشندگی کشتی فرنگی در این استان باشیم.
استاندار اردبیل نیز در پیامی قهرمانی تیم بیمه رازی اردبیل را نمودی از شایستگی‌های فرزندان این خطه برشمرد و بیان کرد: بنده ضمن شکرگزاری به درگاه پروردگار منان این موفقیت را به مردم دلاورپرور و ورزش‌دوست به ویژه ورزشکاران و مربیان و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات تبریک می‌گویم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.