به گزارش ایرنا ،دولت لطفی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور 5.16 متر مربع به ازای هردانش آموز است این میزان در استان اردبیل 5.76 متر مربع وبالاتر از شاخص کشوری است .
وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان کوثر با برخورداری از 14.4 میانگین سرانه فضای آموزشی برترین شهرستان و اردبیل با 3.6 متر مربع فضا پایین ترین شهرستان استان در این زمینه است.
لطفی اظهار داشت: هم اکنون ساختمان 68 مدرسه با 192 کلاس در شهرستان خلخال نیاز به بازسازی داشته و برای اجرای این طرح 420 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
به گفته وی، میانگین سرانه فضای آموزشی در این شهرستان 11.1 متر مربع بوده و از این لحاظ خلخال رتبه سوم را دربین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.
فریدون بابایی فرماندار خلخال هم گفت:کمبود فضای آموزشی ،دونوبته شدن مدارس، تراکم بیش از حد دانش آموزان در کلاس های درس ضمن کاهش کیفیت آموزش موجب نارضایتی دانش آموزان واولیای آنها شده است .
وی افزود: در حالی که از مجموع ساختمان موجود مدارس این شهرستان تنها20 مدرسه دارای عمر 20 سال و کمتر است تحصیل دانش آموزان در زیر ستون های لرزان با عمر بالای 50 الی 75 سال سلامتی آنها را تهدید می کند .
وی با اشاره به فرسوده بودن سامانه گرمایشی اکثر مدارس خلخال اظهار داشت: برغم کاهش 50 درصدی اعتبارات استانی امسال اعتبارات فصل آموزش وپرورش این شهرستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.