داود شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاعات اولیه در تهیه این سند نشان می‌دهد که از 29 شهر استان 22 شهر جمعیت کمتر از هفت هزار نفر دارند و در 2 شهر اردبیل و پارس‌آباد مغان نرخ رشد جمعیت مثبت و در بقیه شهرستان ها منفی است .
وی بیان کرد: بر اساس این اطلاعات بیشتر مهاجرت‌ها از استان اردبیل به مقصد تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، البرز و مازندران اتفاق افتاده برای اینکه این استان از نظر سطح دستمزد خانوارها و تولید ثروت در پایین‌ترین رتبه بوده و در تولید و اشتغال نیز شرایط مطلوبی ندارد.
وی ادامه داد: سند آمایش جمعیت این استان تا پایان سال به عنوان یک سند بالادستی تکمیل و در اختیار برنامه‌‌ریزان گذاشته می شود.
شایقی گفت: این سند با همپوشانی آمایش سرزمین مسیر توسعه استان در حوزه آب ،محیط زیست ،سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه آزاد را ترسیم کرده و نقش بسزایی در برنامه ریزی ها خواهد داشت.
وی افزود: در تهیه و تدوین این سند سعی شده از تجربیات مشاوران موفق استفاده شود به طوری که از اوایل امسال مطالعات دقیق در این زمینه شروع شده است.
وی اظهار داشت: برای تدوین این سند با کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و حتی دهیاران جلسات هماهنگی متعدد در 10 شهرستان برگزار شده تا همزمان سند توسعه شهرستان‌ها نیز تهیه و تدوین شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید یک کارشناس ثابت برای ارائه اطلاعات به مشاور این سند معرفی کنند تا در تعامل و همکاری مستمر اطلاعات در اختیار مشاور قرار گرفته و زمینه تدوین سند براساس چشم‌انداز 1420 فراهم آید.
استان اردبیل بر اساس سرشماری سال 95 یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر جمعیت دارد که در 9 شهرستان زندگی می کنند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.