مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند دولت در سال های اخیر کمک بیشتری به شهرداری ها کرده ولی ضرورت دارد آنها به فکر درآمد پایدار و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشند.
وی با بیان اینکه وضعیت مدیریت پسماند در این استان قابل قبول نیست ، گفت: تلاش می شود نقشه راه مناسبی برای مدیریت پسماند اعم از تفکیک از مبدا ، کمینه سازی تولید زباله ، ساماندهی محل های دفن و بازیافت صورت گیرد.
امامی اظهار داشت: شهرداری ها علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تفکیک زباله از مبدا باید با مشارکت دستگاه های مربوط ، تشکل های مردم نهاد و آحاد مختلف مردم نسبت به مدیریت مناسب پسماند در محیط شهری اهتمام ورزند.
وی با بیان اینکه جمع آوری به موقع پسماند ، تنظیف مناسب شهری و امحای زباله یکی از اولویت های ضروری برای مدیریت شهری است، گفت: با بازدیدهای صورت گرفته به همراه تعدادی از شهرداران از استان های دیگر و بررسی تجربیات آنها تصمیم عملیاتی برای بهبود مدیریت پسماند در استان اردبیل گرفته می شود.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل درباره مصوبات شورای های شهر در استان افزود: در یک سال اخیر 3 هزار و 915 مصوبه در شورای های شهر این استان به تصویب رسیده که 3 هزار و 284 مورد آن در هیات تطبیق تایید ،175 مورد دیگر به شورای شهر عودت و در بقیه موارد هم مغایرت قانونی داشته است .
وی از شورای های اسلامی شهر ها خواست آشنایی کافی با قوانین و مقررات و فرایند نظارت هیات های تطبیق داشته باشند .
استان اردبیل دارای 29 شهر است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.