به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز چهارشنبه در جلسه استارت آپ دانش بنیان کشاورزی افزود: افزایش روز افزون درجه حرارت کره زمین باعث افزایش میزان آفات و امراض، تبخیز بیشتر آب مورد استفاده کشاورزی و دهها مشکل عدیده دیگر شده که مراکز دانش بنیان باید جهت گیری خود را در راستای تهدیداتی بکنند که بخش کشاورزی را به خطر انداخته است.
وی همچنین تکنولوژی تولید بذر در محیط های گلخانه ای را از مهم ترین فعالیت های تحقیقاتی و دانش بنیان دانست که باید در عملیاتی کردن آن تلاش شود.
نیکشاد افزود: در حال حاضر نه تنها کشاورزی کشور بلکه جهان به سوی کشاورزی حفاظتی و استفاده بهینه از 2 عنصر کلیدی آب و خاک جلو می رود و باید دنبال ماشین آلات و ادوات دنباله بندی باشیم که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن کشاورزی حفاظتی به بهره برداران کمک کند.
وی اظهارداشت: در شرایطی که به دلایل مختلف خاک های کشور به سرعت در معرض فرسایش های آبی و بادی قرار دارد و میزان شوری آب های کشاورزی نیز بالا رفته باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با بهره گیری از کشاورزی هوشمند و بکارگیری آخرین تکنولوژی از حداقل آب مصرفی حداکثر بهره وری را نیز داشت.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان در بسیاری از شاخه های بخش کشاورزی از جمله آب و خاک ، انواع گیاهان زارعی و باغی ، شیلات و آبزیان ورود کرده و موثرترین و کارآمدترین روش ها را برای دستیابی به حداکثر محصول در واحد سطح به بهره برداران ارائه کنند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.