فریدون بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این پروژه هم اکنون در طول قطعات مختلف راه ادامه داشته و فصل سرما نیز تاثیری بر عملیات اجرایی این پروژه بزرگ و اساسی منطقه نداشته است.
وی گفت: پروژه راه اصلی خلخال ، کلور ، درام و منجیل علاوه بر کاهش 80 کیلومتری مسافت این شهرستان تا منجیل در استان گیلان ، زمان سفر را بدلیل برخورداری جاده از شرایط ایمنی و استاندارد کافی کوتاه و بار ترافیکی آزاد راه های زنجان به قزوین و رشت به قزوین را هم کاهش خواهد داد.
او اظهار داشت: امسال برغم کاهش 40 درصدی اعتبارات ملی در تمام پروژه های عمرانی کشور ، اعتبار این پروژه در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این کار زمینه را برای شتاب عملیات اجرایی پروژه فراهم کرده است.
بابایی افزود: در حال حاضر از 6 دهنه پل بزرگ واقع در مسیر راه خلخال به منجیل عملیات اجرایی چهار دهنه پل تکمیل شده و 2 دهنه پل بزرگ نیز در حال اجرا و تکمیل است.
فرماندار خلخال همچنین گفت: این جاده از ویژگی های طبیعی منحصر بفردی با توجه به گذر از مناطق معتدل ، نیمه گرمسیری و گرمسیری منطقه شاهرود برخوردار بوده و بهره برداری از آن در آینده صنعت گردشگری منطقه را با ورود انبوه گردشگران از این مسیر به خلخال و استان اردبیل متحول خواهد کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، جاده خلخال - اسالم از میان چند راه ارتباطی خلخال به استان گیلان از جمله راه های خلخال ، پونل ، ماسوله ، ماسال و اسالم تنها راه ارتباطی باز خلخال در فصول سرد سال است.
این راه نیز بواسطه واقع شدن گردنه سخت و صعب العبور الماس در آن همواره مشکلات عدیده ای را برای مسافران عبوری در مواقع بارندگی برف و یا مه آلود بودن جاده ایجاد می کند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.