فریدون بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته های حمایتی به متقاضیان و مجریان این گونه طرح ها ارائه شده و سطح گلخانه های کشت محصولات کشاورزی از چهار هزار و 500 متر مربع قبلی به 15 هزار متر مربع در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و ادامه روند خشکسالی در منطقه بکارگیری روش های نوین آبیاری کم فشار ، تحت فشار و ترویج کشت محصولات کشاورزی گلخانه ای در بین کشاورزان شهرستان را از جمله راهکارهای مناسب برای مقابله با این پدیده طبیعی و مدیریت منابع آبی در شرایط تنش آبی و کمبود آب ذکر کرد.
وی اظهار داشت: بررسی های انجام شده از عملکرد گلخانه های مختلف احداث شده در مناطق این شهرستان حاکی از تجربه موفق مجریان این طرح ها در افزایش بهره وری تولید ، صرفه جویی در مصرف آب ، کاهش هزینه های تولید محصول ، کنترل آفات نباتی و رونق اقتصادی همراه با ایجاد اشتغال در بخش تولید محصولات گلخانه ای است.
او همچنین افزود: مجریان طرح های کشت و تولید محصولات گلخانه ای برای اجرای طرح های ایجاد اشتغال پایدار روستایی تسهیلات با کارمزد 6 درصد گرفته و از سایر حمایت های دولتی از جمله مشاوره های کارشناسی بهره مند می شوند.
بابایی طرح احداث و راه اندازی گلخانه های پرورش گل رز هلندی را از طرح های موفق این شهرستان دانست و گفت: تجربه موفق یک گلخانه تولید گل رز هلندی در روستای خوجین و صادرات محصول به کشورهای خارجی موجب توسعه این نوع گلخانه در منطقه شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.