معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: انجام کارهای پژوهشی در آموزش و پرورش نباید تها صرفا برای رفع تکلیف باشد بلکه باید جنبه‌های علمی و عملی را نیز در برگیرد. 
به گزار ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف قاسمی در مراسم تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش مقوله پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و مسئولان ستادی به عنوان پشتیبان معلمان و دانش‌آموزان در بدنه آموزش و پرورش در کنار آنان قرار دارد. 
وی با تبریک فرارسیدن هفته پژوهش خاطرنشان کرد: شعار هفته پژوهش در سالجاری پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی است و از آنجائی که مقام معظم رهبری امسال را با عنوان حمالیت از تولید ملی نام نهادند ما نیز تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار در آموزش و پرورش به کار بسته‌ایم. 
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: همکاری دانشگاه با آموزش و پرورش در راستای تعالی پژوهش‌ها مهمترین مساله‌ای است که باید به آن توجه شود چرا که همراهی این دو نهاد آموزشی می‌تواند نقش راهگشایی را در ارائه دستاوردهای پژوهشی ایفا کند. 
قاسمی یادآور شد: نگاه از بالا به پائین دانشگاه به آموزش و پرورش باید اصلاح شود نباید چنین باشد که داتشگاه خود را بی‌نیاز از آموزش و پرورش ببیند چرا که آموزش‌های پایه نیاز ضروری در رسیدن به نوآوری و پژوهش‌های جامعه در جامعه است. 
قاسمی با تاکید بر اینکه معلم پژوهنده باید از روش‌های کلاسیک و منسوخ شده در تحقیق کناره‌گیری کرده و با جایگزین کردن روش‌های نوین پژوهشی جایگاه آموزش و پرروش را اعتلا دهد. 
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و معلمان پژوهشگر باید از مفاهیم ارزشی تعیین شده در پژوهش الگو گرفته و راهکارهای جدیدی را در تحقیقات ارائه دهد، بیان کرد: پژوهش در آموزش و پرورش باید از قالب کلشیه‌ای خارج شده و پژوهش‌های خشک و توخالی جای خود را به پژوهش‌های انعطاف‌پذیر و سودمند دهد. 
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش نباید به دشکل باری به هر جهت باشد بلکه شایسته است معلمان و دانش‌آموزان با بکارگیری آخرین متدهای موجود تحقیقات خود را ارائه دهند. 
قاسمی با بیان اینکه کار مدرسه و مراکز آموزشی صرفا یادگیری و یاد دادن نیست، افزود: پژوهش‌های خشک و بی‌روح بدون توجه به محتوای آن خسته‌کننده و ملال‌آور خواهد بود و توصیه می‌کنیم معلمان و دانش‌آموزان با استفاده از روش‌های نوین به پژوهش‌های جدید دست یابند. 
وی ایجاد شوق یادگیری در دانش‌آموزان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: دوری از پژوهش‌های آکادمیک و تکیه بر تحقیقات مبتنی بر دانش‌های نوین می‌تواند زمینه را برای بروز و ظهور استعدادهای جدید هموار کند و ما نیز در آموزش و پرورش به دنبال این مساله هستیم. 
در ادامه این مراسم مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سخنانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش فعالی نیازمند معلمان و دانش آموزان پژوهنده ایثارگر و فداکار هستیم، گفت: ما به وجود معلمانی که با ذوق و انرژی مضاعف زمان و وقت خود را برای پرورش دانش‌آموزان خلاق می‌گذارند افتخار می‌کنیم.
علی جعفری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند نیروهای مخلص و توانمند است، بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان ما با الگوگیری از معلمان پژوهنده در آینده‌ای نزدیک نیازهای پژوهشی استان را به نحو شایسته جبران کنند. 
در این مراسم از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده و محقق که صاحب ایده و پژوهش‌های نوین در آموزش و پرورش بودند با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.