به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نمین، خدمت شبانه روزی و استفاده از توانمندی های شهروندان را هدف اصلی مسئولان شهرستان نمین دانست و افزود: هیچ یک از مددجویان کمیته امداد نمی خواهند برای همیشه زیرپوشش امداد بمانند و توانمندسازی این مددجویان یکی از اولویت های اساسی کمیته امداد امام است.
او بخش عنبران را خاستگاه تولید گلیم دانست و گفت: دهستان حور و مرکز شهر نمین مستعد تولید صنایع دستی بدست افراد توانمند این مناطق است.
ناصری با اشاره به اینکه تولید انبوه، تجارت انبوه و صادرات انبوه را بدنبال دارد، گفت: پیگیری تمام مصوبات در این زمینه ها مقدور نیست ولی می توان با پیگیری های لازم و موردی اقدامات مفیدی را برای افزایش تولیدات منطقه انجام داد.
فرماندار نمین با انتقاد از اینکه تاکنون ارتباطی بین ظرفیت های تولیدی متفاوت شهرستان نمین ایجاد نشده تشریح کرد: ایجاد چهارجوب واحد و یک شکل برای ساماندهی این امور جزو برنامه های فرمانداری خواهد بود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل نیز در این جلسه از نامحدود بودن اعطای تسهیلات توسط کمیته امداد استان خبر داد و گفت: این نهاد از طرح های ایجاد خوشه های تولیدی و صنعتی، برندسازی، شبکه سازی و تهیه نرم افزارهای فروشی تولیدات محصولات حمایت می کند.
منصور سیفی افزود: سرمایه گذار اهل روستای سلوط نمین در جلساتی که با مدیر کل کمیته امداد استان داشته اعلام آمادگی کرده تا با آورده 50 میلیارد ریال و احداث یک کارخانه تولید کت و شلوار در فاز اول 150 نفر اشتغال زایی کند و با احداث فازهای دوم و سوم و تولید شلوار جین و مانتو اشتغال را به 300 نفر افزایش دهد.
وی گفت: از این تعداد 100 نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان نمین بکارگیری می شوند.
سیفی افزود: دستگاه های این واحد تولیدی از طریق کمیته امداد استان خریداری خواهد شد و با برآورد این سرمایه گذار با راه اندازی این کارخانه نمین در آینده به قطب تولید کت و شلوار صنعتی تبدیل خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل همچنین اظهار داشت: تسهیلات چهار درصدی تا سقف یک میلیارد ریال و پرداخت 23 درصد حق کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی از جمله حمایت هایی است که کمیته امداد امام استان برای کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش امداد را بکارگیری کرده اند، ارائه خواهد شد.
سیفی گفت: محصولات افرادی که در تولید گیاهان دارویی فعالیت دارند به شرط اشتغال مددجویان کمیته امداد خریداری می شود.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.