مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: جابجایی محل فرودگاه اردبیل دیگر امکانپذیر نیست چرا که ما نمی‌توانیم امکانات سخت‌افزاری ایجاد شده را در جای جدید سرمایه‌گذاری کنیم.
سیدفخرالدین هاشمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با توجه به ایجاد تاسیسات زیرساختی در یک هزار و 200 هکتار از محل فعلی فرودگاه اردبیل و بالا بودن هزینه ساخت هر مترمربع فرودگاه به نرخ سرسام‌آور کنونی نمی‌توانیم محل مورد نظر را تغییر داده و یا جابجایی انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مهمتر از لغو و کنسلی پروازها حفظ ایمنی و ارتقای امنیت پروازها برای ما مهم است به طوری که ما با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به جنگ با طبیعت رفتیم و سعی می‌کنیم با ارتقای استانداردها حتی در شرایط سخت جوی امکان فرود هواپیماها را فراهم کنیم.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: در صنعت هوانوردی اولویت اول حفظ ایمنی است و ما هیچ وقت ایمنی را فدای پروازهای حتمی نمی‌کنیم و دوست نداریم با جان مردم بازی کنیم.
هاشمی در مورد دایر شدن مجدد پروازهای عتبات عالیات تصریح کررد: حج و زیارت اگر شرایطی را فراهم کند ما در رایزنی با شرکت‌های هواپیمائی سعی خواهیم کرد این پروازها را دایر کنیم.
وی در مورد گرانفروشی در بوفه فرودگاه اردبیل گفت: هر چند این امر در بسیاری از فرودگاه‌های کشور و دنیا رایج است اما خود ما با شکایتی که از مسئولان بوفه داشتیم با همکاری تعزیرات حکومتی دو بار آنها را جریمه کردیم و صاحبان بوفه قول دادند تا دست از گرانفروشی بردارند.  
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل شرکت فرودگاه‌های اردبیل را یک شرکت دولتی و درآمد – هزینه‌ای اعلام کرد و افزود: ما نه تنها ریالی اعتبار دولتی نیز نمی‌گیریم بلکه مالیات نیز پرداخت می‌کنیم.
هاشمی با بیان اینکه هم فرودگاه اردبیل و هم پارس‌آباد ضررده هستند، ادامه داد: همین شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران 3 میلیارد تومان بدهی به ما دارد.
وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم برای یک هزار و 205 هکتار زمین فرودگاه اردبیل که در سال‌های گذشته بلاتکلیف بوده سند تک برگی بگیریم که برای فرودگاه پارس‌آباد نیز این سند اخذ شده است.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته تنها برای 35 هکتار از محدوده فرودگاه اردبیل سند رسمی گرفته شده بود در حال حاضر هزار هکتار از این محدوده دارای سند تک برگی است و سعی می‌کنیم برای 250 هکتار نیز سند دریافت کنیم. هاشمی اضافه کرد: بعد از تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز تا 30 سال آینده زیرساخت‌های فرودگاه اردبیل جوابگوی این استان خواهد بود و ما امیدواریم با ورود بخش خصوصی و حضور شرکت‌های مختلف از این زیرساخت‌ها بهینه استفاده شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.