استاندار اردبیل گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجراست و در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کمیته عمرانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل که در محل باغ موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه برای تکمیل به 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تامین این اعتبار پروژه تا شهریور سال آینده به بهره‌‌برداری می‌‌رسد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان اردبیل از سال 89 آغاز شده و از سال گذشته شتاب گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح در زمینی به مساحت 4.5 هکتار با زیر بنای 6 هزار و 500 مترمربع در چهار طبقه متشکل از آمفی‌تئاتر ،2 سالن مجزا، کتابخانه، گالری ثابت و بخش روایتگری و سایت اداری ساخته می‌شود.
استاندار اردبیل حفظ و پاسداشت آثار شهدا و رزمندگام هشت سال دفاع مقدس را حرکتی ارزشمند از سوی مسئولان اعلام کرد و گفت: با احداث این باغ موزه در منطقه نمونه گردشگری شورابیل در واقع نمایشگاهی از عظمت دلیرمردان دفاع مقدس و رشادت‌های آنان برای نسل جوان به نمایش گذاشته خواهد شد.
بهنامجو لزوم درس گرفتن جوانان و نوجوانان از آموزه‌های دفاع مقدس را یادآور شد و بیان کرد: در اغلب استان‌های کشور ما شاهد راه‌اندازی باغ موزه‌هایی از این قبیل هستیم که امیدواریم با راه‌اندازی آن در اردبیل نیز بتوانیم شاهد حضور گردشگران و بازدید از این نمایشگاه عظیم در منطقه شورابیل باشیم.
در ادامه این بازدید مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه این مجموعه در مجتمع تفریحی و گردشگری شورابیل در حال اجراست، گفت: همزمان با اجرای عملیات فیزیکی انشعابات برق و آب و گاز این مجموعه فرهنگی با همکاری و مساعدت جهادی دستگاه‌های مربوطه تامین شده است و کار طراحی گالری‌ها و سالن‌های مختلف مجموعه نیز در حال انجام است و اسناد مختلف مربوط به شهدا و رزمندگان استان در حال جمع‌آوری است تا به محض اتمام عملیات فیزیکی چیدمان موزه انجام شود.
علی واحد افزود: این مجوعه شامل تالار ستاره‌ها ویژه معرفی فرماندهان شهید دفاع مقدس استان، گنجینه اسناد و مدارک، معرفی چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس استان و کتاب‌های ویژه دفاع مقدس خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های استاندار اردبیل برای قرار گرفتن این پروژه در اولویت کارهای عمرانی استان، ما هم مصمم هستیم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا یک فاز از این مرکز فرهنگی و پایگاه معنوی دفاع مقدس به متراژ حدود یک هزار و 250 مترمربع را به زودی به بهره‌برداری رسانده و به انتظار عاشقان فرهنگ دفاع مقدس و مردم حسینی و ولایی اردبیل برای داشتن مجموعه‌ای فاخر و در شان شهدا و رزمندگان دیار دارالارشاد پایان دهیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.