' نیمه دوم آذر ماه برای فوتبالی های اردبیل یادآور کوچ ابدی یکی از فرزندان افتخار آفرین این منطقه به دیار ابدی است.
علیرغم گذشت سال ها از درگذشت مرد دوست داشتنی فوتبال اردبیل مرحوم مقصود بایرامی همچنان یاد و خاطره وی در میان ورزشی های صادق زنده است ومطمئنا اگر همتی باشد و نیت خیری در میان، در سال های آینده از مقصود فوتبال اردبیل باید بیشتر سخن گفته شود و ابعاد اخلاقی آن قهرمان به جوانان جویای نام فوتبال و ورزش منطقه شناسانده شود.
در کنار همه ویژگی های فنی که یکی از سرآمدان دوران خود به شمار می رفت مقصود، قهرمان اخلاق بود.
قهرمانان افرادی دوست داشتنی با خصایص انسانی هستند که دیگران را شیفته خود می سازند . قهرمانان افرادی با ویژگی های خاص رفتاری هستند . قهرمانان افراد شایسته ای هستند با توانایی های مثال زدنی و مقصود فوتبال ما با بهره بردن از همه این ویژگی ها در کنار ورزش و فوتبال برای همه دوستداران و هوادارانش یک قهرمان اخلاق به تمام معنی بود.
همین قهرمان اخلاق بودنش بوده که هنوز هم که هنوز است همه از بزرگی اش حرف می زنند و بالاتر از هر موردی از مردمی بودنش سخن می گویند. او که در دهه های 50 و 60 حرف اول را در فوتبال منطقه می زد همیشه با مردم و تماشاگران بود و از بودن در میان آنها و بهره بردن از نظرات شان لذت می برد. او هیچ وقت به دلیل برتری های فنی ، فخر فروشی نکرد و مدام توانایی ها و موفقیت هایش را به رخ جوانان و علاقه مندان نکشید. مقصود فوتبال اردبیل مردی از جنس مردم بود و این رمز ماندگاری وی در جامعه ورزش و فوتبال اردبیل و شمال غرب کشور محسوب می شود.
برتری های فنی و برخورداری از تکنیک و توان تاکتیک پذیری یک ورزشکار و فوتبالیست نمی تواند دلیل محکم و قاطعی برای درخشش در صفحات تاریخ ورزش یک منطقه باشد. ویژگی های اخلاقی ، فروتنی، افتادگی و متانت ورزشکار است که می تواند در کنار خصوصیات فنی او را به عنوان یکی از ستارگان تابناک آسمان ورزش در طول تاریخ معرفی نماید.
مقصود نماد معرفت و در رفتار و منش اجتماعی متواضع و همراه با مردم بود. او به توانایی های خود در فوتبال اطمینان کامل داشت و در مواجهه با موقعیت های حساس و ترسناک به راه خود ادامه می داد و عاملی برای تقویت روحیه جوانان و ساخته و پرداخته شدن آنها به شمار می رفت.
زنده نگاه داشتن یاد و خاطره بزرگ مردان ورزش استان و فوتبال اردبیل حرکتی ستودنی و قابل تقدیر است . مقصود و مقصودها فراموش شدنی نبوده و نیستند و باید همه دوستداران و علاقه مندان به ورزش در این راه از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکنند.
باید از اداره کل ورزش و جوانان و حوزه معاونت فرهنگی آن قدردانی شود چرا که در سال های اخیر برپایی مراسم بزرگداشت مقصود و در کنار آن تجلیل از پیشکسوتان اقدامی شایسته است که امید می رود در سال های آینده بر شکوه و عظمت چنین مراسمی هرچه بیشتر افزوده شود. از اینکه به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش و رسانه استان از اولین سالگر درگذشت مرحوم مقصود بایرامی توانسته ایم هر سال در ایام درگذشت آن مرد بزرگ با انتشار و مطالبی متنوع یاد و خاطره وی را در سال های سکوت و بی خبری زنده نگاه داریم، خوشحالیم و از اینکه تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش های ورزشکاران افتخار آفرین اخلاق مدار به یک فرهنگ تبدیل می شود جای شکر و سپاسگزاری دارد.
و چه زیبا خواهد بود که بحث تجلیل ها و گردهمایی ها را برای سال های بعد از فوت ورزشکاران نامی و پیشکسوت واگذار ننماییم. می توان با یک برنامه ریزی اصولی و تشکیل دبیرخانه دائم تجلیل از پیشکسوتان همه ساله در کنار بزرگداشت قهرمانان سفرکرده مراسمی باشکوه برای مدال آوران و پیشکسوتان اخلاق مدار ترتیب داد و از این چهره ها در زمان حیات شان به نحو مطلوب تجلیل کرد.
یاد و نام مقصود بایرامی همواره با فوتبال اردبیل همراه بوده و خواهد بود و امید می رود اخلاق حسنه این چنین قهرمانان بزرگ، الگویی برای جوانان و آینده سازان این منطقه قرار بگیرد'.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.