امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: بی‌مبادلاتی و سیاست‌های غلط برخی‌ها سبب شد ارزش پول ملی ما روز به روز تنزل پیدا کند و ما در این زمینه پرونده خوبی نداریم و فقط عقب گرد و پسرفت داشتیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام اصغر جدایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در دیدار رئیس بانک مرکزی با رهبر انقلاب حضرت آقا به رئیس بانک مرکزی دستور دادند که برای تقویت ارزش پول ملی و رعایت استقلال بانک مرکزی جدیت بیشتری داشته باشند و در کنار آن در در دیدار با خبرگان رهبری هم از پول ملی و قدرت خرید مردم به عنوان یکی از عناصر اقتدار اقتصادی کشور یاد کرده بودند ولی متاسفانه بی‌مبادلاتی و سیاست‌های غلط بعضی‌ها سبب شد ارزش پول ملی ما روز به روز تنزل پیدا کند و ما در این زمینه پرونده خوبی نداریم و فقط عقب‌گرد و پسرفت داشتیم.
وی با بیان اینکه ارزش پول ملی نرخ برابری پول ملی با ارزهای خارج نیست، خاطرنشان کرد: برخی‌ها تا قیمت ارز سه برابر می‌شود می‌گویند ارزش پول ملی یک سوم شد که این درست نیست بلکه ارزش پول ملی بایستی با قدرت خرید مردم سنجیده شود.
امام جمعه شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه تورم مهمترین عاملی است که موجب کاهش ارزش پول ملی می‌شود، تصریح کرد: تضعیف تولید ملی، رها بودن دلالان در اقتصاد کشور، افزایش افسار گسیخته نقدینگی، کنترل ضعیف بازار همگی از اثرات تورم در بازار هستند.
جدائی با انتقاد از اینکه ۲۸ هزار میلیارد دلار ارز دولتی به وارد کننده‌های کالاهای اساسی و مهم داده می‌شود و عده ای از آنها جنس وارداتی خود را به قیمت ارز آزاد می‌فروشند و میلیاردها دلار یک شبه سود می‌کنند، ادامه داد: با این وضعیت امر واضحی است که تورم ایجاد می‌شود و اصولا با این همه توزیع ارز دولتی نباید شاهد تورم می‌شدیم ولی متاسفانه دستگاه‌های نظارتی ما ضعیف عمل کردند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از خانواده‌های شهدا نیز اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار به احتمال توطئه دشمن در سال‌های آتی اشاره فرمودند و ما نقشه دشمن را در مثلث شوم‌ فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی به خوبی درک می‌کنیم.  
امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: به این خاطر همه باید مراقب اوضاع و اطرافمان باشیم چرا که دشمن می‌خواهد از بعضی افراد بی‌بصیرت و ظاهربین سوءاستفاده کرده و آشوب درست کنند و با کارگردانی صحنه به نفع خود بازی وارد جریان‌ شوند.
جدایی تصریح کرد: در چنین شرایطی ضروری است تا ابتدا با حفظ هوشیاری و بیداری و در کنار آن همدردی با مردم و اقشار ضعیف بر حفظ وحدت و انسجام داخلی و تشریح نقشه‌های دشمن و تبیین توانایی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده و اهداف شوم آنان را در نطفه خفه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر این اصول باید از ایجاد التهاب و تحریک افکار عمومی پرهیز کنیم، افزود: در این راستا مسئولان نیز بایستی از مظاهر اشرافی‌گری به شدت اجتناب کرده و حتی در برنامه‌های خودشان ساده‌زیستی عملی را ترویج کنند.
جدائی تاکید کرد: ما برای این انقلاب خون دادیم و تمام زندگی و هستی‌مان را فدای انقلاب کردیم و در این میان بایستی برای حفظ، تقویت و آفت‌زدایی از ساحت انقلاب همگی تلاش کنیم و نگذاریم که انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیفتد.
وی در ادامه با انتقاد از وضعیت خودروهای ساخت داخل و صنعت خودروسازی اظهار کرد: در چند ماه گذشته خودروسازان به انحای مختلف امتحان‌های بدی را پس داده و ثابت کردند که اصلا به فکر مردم نیستند چرا که آنها به صورت بیرحمانه مردمی را که تحت فشار زندگی قرار گرفته بودند در منگنه بیشتر قرار دادند و بی‌رحمی خودشان را به اکمال رساندند که مردم ما خاطرات تلخ این روزهای سخت را هرگز فراموش نخواهند کرد و باید گفت؛ خودروسازان به خاطر هدف قرار دادن سود خودشان از چشم مردم افتادند.
امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: مردم ما باید به حدی از رشد و بالندگی برسند که خرید خودرو را تحریم کنند تا خودروسازان این همه از نیاز مردم سوءاستفاده نکنند.
جدایی خاطرنشان کرد: امروز دیگر به یقین رسیدیم که بخشی از درآمد خودروسازان نامشروع و حرام است و از دستگاه قضائی انتظار داریم که با صلابت و قاطعیت به میدان بیایند و خودروسازان فرصت‌طلب، سودجو و گران‌فروش را به سزای اعمال‌شان برساند چرر که کارهای خودروسازان به قدری مضحک و تنگ‌نظرانه است که  آبروی خودشان را برده‌اند.
وی با تاکید بر لزوم برخورد با کاستی‌ها در این حوزه اذعان کرد: معلوم نیست این حرکت‌ها و اقدام وقیحانه تا کی ادامه خواهد داشت و مسئولان مربوطه تا کی می‌خواهند تماشاگر باشند.
امام جمعه بیله‌سوار بیان کرد: مسئولی که به جای اقدام جهادی و انقلابی فقط تماشاگر باشد ، باید از مقامات بالاتر، مدال بی‌خاصیتی و بی‌عرضگی بگیرند.
جدایی با تاکید بر اینکه مردم ما از این همه ساخت و پاخت‌های پشت پرده خسته شده‌اند و این کارها ضربه‌ای به اعتماد عمومی مردم است، افزود: گاهی دشمنان نظام مقدس ما هم نتوانسته‌اند چنین ضربه‌ای به مردم بزنند و خودروسازان باید بدانند که ارابه‌های خطرناک و مسخره تولید شده توسط آنها در شان مردم ایران بزرگ و سرافراز نیست.
وی با بیان اینکه در آینده نسل‌های بعدی به تولیدات ضعیف خودروسازان پشت خواهند کرد و آن موقع شاید این افراد از خواب گران بیدار شوند، خاطررنشان کرد: بهتر است تولیدکنندگان داخلی به فکر ارتقای محصولات شان باشند و بیش از این به اعتماد عمومی و دارایی‌های مردم خسارت وارد نکنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود:  آیت الله مفتح مرد بزرگ، اندیشمند، انسان خدوم و خالص برای کشور بود.
جدایی وحدت حوزه و دانشگاه را مساله مهمی برای مردم و مسئولان دانست و بیان کرد: حوزه و دانشگاه باید این وحدت را تعمیق و توسعه ببخشند چرا که این وحدت برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و دستیابی به الگوهای سبک زندگی اسلامی - ایرانی ضروری است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به علوم انسانی، اسلامی و برای بومی‌سازی اینترنت و تقویت جنبش نرم‌افزاری، روزآمدسازی علوم حوزه‌های علمیه و اسلامی‌سازی درس‌های دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده و امری واجب و اساسی است.
امام جمعه بیله‌سوار اضافه کرد: خوشبختانه بعد از گذشت چندین دهه بوی معنویت از دانشگاه آزاد اسلامی استشمام می‌شود و هر چند هنوز مشکلات زیادی داریم اما تغییر و تحول مثبت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی با حضور نیروهای مومن و ارزشی، بسیار امیدآفرین و نشاط‌ انگیز شده است.
جدایی بیان کرد: در دانشگاه‌های ما باید به ارزش‌های اخلاقی و معنوی توجه بیشتر، بهتر و عمیق‌تری داشته باشند تا این دانشگاه‌ها محل ظهور و بروز استعدادهای جوانان عزیزمان باشد.  
وی همچنین به ولادت امام حسن عسگری (ع) نیز اشاره کرد و افزود: دوران امام عسگری دوران سخت پر از بدعت، فساد و ظلم بود اما با این وجود امام دست از مبارزه علیه حکام ظالم برنداشت.
امام جمعه بیله‌سوار اظهار امیدواری کرد؛ سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه جشن میلاد باشکوهی در شان مردم بیله‌سوار در ایام ولادت امام حسن عسگری برپا کند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.