به گزارش ایرنا ، داور مداح پناهی روز شنبه در دوره آموزش زنبورداری خلخال افزود: در سال جاری 45 دوره آموزشی مهارت پرورش زنبور عسل در استان برگزار و بیش از 2 هزار نفر در این دوره ها شرکت کردند.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به صنعت پرورش زنبور و تولید عسل شده و نتیجه برگزاری دوره های آموزشی مهارت زنبور داری افزایش تولید عسل به 6 هزار و 152 تن در سال همراه با ارتقای کیفیت محصول تولیدی و مرغوبیت آن و نیز افزایش افراد مشغول به این کار تولیدی زیر مجموعه کشاورزی است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت و قابلیت های منطقه خلخال برای پرورش زنبور عسل گفت: این شهرستان با تولید بیش از 800 تن عسل در سال رتبه دوم استان را در تولید این محصول پس از شهرستان اردبیل به خود اختصاص داده است.
او با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون 2 هزار نفر روز در دوره های آموزشی مهارت پرورش زنبور عسل در خلخال شرکت کرده اند، افزود: در این دوره آموزشی که با عنوان تربیت زنبوردار صنعتی درجه 2 به مدت پنج روز در خلخال برگزار می شود 45
نفر از علاقه مندان به یادگیری این مهارت شرکت کردند.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم در این دوره گفت: جامعه نیازمند آموزش بوده و بکارگیری روش های نوین علمی در کنار افزایش سطح تولید و رونق اقتصادی فعالان این بخش کاهش تلفات و هزینه های تولید را نیز سبب خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه خاصی که به صنعت زنبورداری این شهرستان در سال های اخیر شده تولید عسل در این منطقه به بیش از 800 تن در سال افزایش یافته و این امر زمینه اشتغال بیش از هزار و 500 نفر را در حوزه پرورش زنبور عسل شهرستان فراهم کرده است.
او گفت: افزایش تولید محصول عسل همراه با بهبود کیفیت آن موجب رونق اقتصادی زنبورداران و افزایش میل و رغبت افراد به فعالیت در بخش صنعت زنبورداری این منطقه شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، این شهرستان با برخورداری از بیش از 40 هزار کلنی زنبور عسل و با تولید بیش از 800 تن عسل در سال رتبه دوم تولید عسل استان را پس از اردبیل به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.