مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: رادار هواشناسی استان اردبیل که در گرمی در حال احداث است با 90 درصد پیشرفت آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی دولتی مهر در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: هواشناسی تنها ارگانی است که پایش مستمر شرایط جوی و اقلیمی را به صورت تخصصی انجام می‌دهد به طوری که مطالعات دقیقی در حوزه اقلیم‌شناسی و هواشناسی انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم امروز بیش از هر زمان دیگر به اطلاعات هواشناسی زندگی خود را وفق داده‌اند به طوری که حتی برنامه‌ریزی‌های زندگی خود را براساس اطلاعات هواشناسی تنظیم می‌کنند و ما تلاشمان بر این است تا با پایش و پردازش مناسب و صدور پیش‌ آگاهی‌ها و پیش‌بینی‌ها زمینه ارتقای آگاهی مردم را فراهم کنیم.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بزرگترین سرمایه این اداره کل را اعتماد مردم دانست و گفت: این اعتماد سبب شده است تا ما با رغبت و انگیزه بیشتر اطلاعات هواشناسی را در اختیار مردم قرار دهیم.
دولتی‌مهر از فعالیت 8 ایستگاه پایش هواشناسی، دو ایستگاه در فرودگاه و دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی در پارس‌آباد و اردبیل خبر داد و افزود: ما چهار ایستگاه جاده‌ای نیز داریم که در گردنه‌ها برپا کرده و زمینه بهره‌گیری از نتایج به دست آمده را برای هموطنان در عبور و مرور ایمن فراهم کردیم
وی تصریح کرد: 50 ایستگاه باران‌سنجی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به همراه یک گیرنده ماهواره‌ای فعال است که در طول سال با استفاده از اطلاعات این مجموعه‌ها در عرصه اطلاع‌رسانی اقدامات مناسب را انجام می‌دهیم.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به پیشرفت 90 درصدی رادار هواشناسی این استان در گرمی اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید از بین 24 رادار هواشناسی در کشور استان اردبیل نهمین استان کشور است که صاحب این رادار بوده و در دهه فجر و یا اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
دولتی‌مهر با تبریک هفته حمل و نقل اهمیت هوانوردی را به عنوان یک مجموعه باتجربه در تامین اطلاعات مورد نیاز فرودگاه‌ها و بحث حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در حوزه هواشناسی با تجهیز امکانات بتوانیم استاندارد لازم به ویژه ایزو9001 را دریافت کنیم.
وی به ارتباط سیستم‌های هواشناسی با 9 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌ها و ارائه اطلاعات دقیق جوی و اقلیمی از شرایط جاده‌ها اعلام و اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از این اطلاعات به ویژه بعد از بهره‌برداری از رادار هواشناسی بتوانیم به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.