به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود:
در نالایق بودن برخی مدیران جناحی ذره‌ای جای تردید نیست و اگر آموزش و پروش محل تاخت و تاز جناح های سیاسی یا ارباب قدرت باشد به ویرانه تبدیل می شود.
وی داشتن تقوا برای هر انسانی را ضروری دانست و گفت: در این دنیا تنها عده‌ای با رعایت کف نفس به عالی‌ترین درجه کمال دست می‌یابند.
امام جمعه اردبیل با تجلیل از مدیران ارزشی آموزش و پرورش اظهار داشت: اینگونه مدیران، مدیران جناحی و سیاسی نیستند.
عاملی ادامه داد: یکی از مدیران مدارس اردبیل را تحسین می‌کنم که در اقدامی بسیار ارزشمند بوفه صداقت و اعتماد در مدرسه راه انداخته است و در این بوفه اجناس بدون فروشنده عرضه می شود و هر دانش‌آموز بعد از انتخاب جنس و برداشتن آن خودش وجه را به صندوق پرداخت می‌کند تا حال این بوفه با ضرر مواجه نشده است.
وی افزود: این اقدام درس عملی صداقت، عفت و پاکدستی برای دانش‌آموزان است تا در آینده در هر سنگری که می خواهند به این کشور خدمت کنند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: تحسین می‌کنم مدیری دیگر از آموزش و پرورش را که در پیگیری غیبت یکی از دانش‌آموزان به منزل او می‌رود و از او سؤال می‌کند که چرا به مدرسه نمی‌آید و دانش آموز پاسخ می دهد که کفش ندارم او ماجرا را به یک قرض الحسنه که در شهر ما کارهای بسیار خوبی انجام داده اطلاع می دهد و در آنجا خیرین جمع می‌شوند و 600جفت کفش برای دانش آموزان کم بضاعت می خرند.
وی گفت: من هم از این مدیر تشکر می‌کنم و هم از خیرینی که روح عاطفی اهالی استان را به نمایش گذاشتند.
عاملی بیان کرد: من در مدت مسئولیت خودم به عنوان عصاره تجربه می‌گویم بعد از سال ها تجربه، فکر، تحقیق و آزمون به این نتیجه رسیدم که این کشور زمانی عزت، شرف، اقتدار و اعتلا پیدا خواهد کرد که دولت ها آموزش و پرورش را در اولویت اول خود قرار بدهند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: حصار اقتصادی آخرین تیر ترکش آمریکا و آخرین مصاف انقلاب اسلامی با استکبار جهانی و اندیشه سیاسی غرب است.
وی افزود: استکبار جهانی از تمام راه‌ها مأیوس شده در این مسیر طمع پیدا کرده و آخرین تیر خود را با تمام توان پرتاب کرده است.
وی ادامه داد: اوج تحریم و تهدید 13 آبان بود و آمریکا روی آن هم حساب خاصی باز کرده و تبلیغات زیادی هم کرده بود و حالا نه تنها آمریکا به کام خود نرسید بلکه قضیه عکس شد و دلار و سکه سیر نزولی پیدا کرد.
امام جمعه اردبیل گفت: جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود ایران زیر فشار سنگینی قرار دارد و آن قدر فشار را ادامه می‌دهیم تا صدای خردشدن استخوان‌هایشان شنیده شود حالا به جای شکستن استخوان‌های ملت ما هیبت و برنامه‌های آمریکا شکسته است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.