معرفت آذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات برای تامین نهاده های دامی و اجرای طرح زنجیره گوشت و ارتقاء راندمان تولیدات دامپروری به عشایر پرداخت می گردد.
وی بیان کرد: زندگی عشایری یک زندگی سراسر تلاش است و هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی محسوب شده و حمایت از این قشر زحمتکش ضروری است.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از ایجاد نمایندگی در شهرستانهای سرعین و کوثر خبر داد و گفت: طبق پیگیری های انجام شده با ایجاد نمایندگی در این شهرستان ها موافقت گردیده و پس از ابلاغ ، این نمایندگی ها با هدف ارایه خدمات بهتر به عشایر ایجاد خواهد شد.
آذری افزود: عشایر بیشتری در شهرستان سرعین و کوثر مستقر است و از همین رو ارائه خدمات به آنها با افتتاح این مراکز سهولت و سرعت بیشتری پیدا می کند.
عشایر استان اردبیل از 2 ایل شاهسون با 93.4 درصد جمعیت و قره ‌داغ با 1.5 درصد جمعیت و 2 طایفه مستقل شاطرانلو با 3.8 درصد جمعیت و فولادلو با 1.3 درصد جمعیت در قالب 15 هزار خانوار و بیش از 80 هزار نفر جمعیت تشکیل شده است.
عشایر استان اردبیل در 572 قشلاق، 7 زیست بوم، 51 سامانه، یک هزارو 527 هزار اوبا زندگی می‌کنند و در مجموع 45 طایفه را تشکیل می دهند.
6 درصد جمعیت استان و 5/6 درصد جمعیت عشایری کشورمان را عشایراردبیل تشکیل می‌دهند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.