به گزارش ایرنا، محبوب حیدری روز پنجشنبه در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان اردبیل با خبرنگاران افزود: امسال علاوه بر آن 12.5 کیلو متر راه اصلی ، 2 کیلومتر راه روستایی و در کل بیش از 33 کیلو متر راه در این استان احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه امسال تاکنون در مجموع بیش از 103 کیلو متر از راههای استان بهسازی شده است، اظهار داشت: از این مقدار 103 کیلو متر راه روستایی و بیش از هشت کیلو متر راه اصلی و فرعی بوده است.
وی تعویض روکش آسفالت 66 کیلو متر جاده و احداث 73 دستگاه پل را از جمله دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در این مدت بیان کرد.
او با بیان اینکه برای رسیدن به شاخص کشوری در استان اردبیل باید 650 کیلو متر بزرگراه احداث شود، اضافه کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای احداث این مقدار بزرگراه در حال حاضر 35 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
حیدری با اشاره به اینکه برای رسیدن به شاخص کشوری کارهای مطالعاتی محور گرمی به بیله سوار در شمال استان به اتمام رسیده و در دست اجراست، ادامه داد: کارهای مطالعات مقدماتی همه جاده های استان برای تبدیل به بزرگراه به اتمام رسیده و در آینده نزدیک کارهای مطالعاتی نهایی آنها پایان می یابد.
وی گفت: با اینکه در سال گذشته بودجه عمرانی اکثر استانهای کشور کاهش یافته بود اما برای جبران عقب ماندگی در این حوزه بودجه عمرانی استان اردبیل برای احداث جاده و راه در سال 97 نسبت به سال 96 سه برابر افزایش یافت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امسال نیز تلاش می شود بودجه عمرانی سال آینده استان در این حوزه نسبت به امسال افزایش یابد تا بتوان هر چه زودتربه اهداف مورد نظر دست یافت.
وی با بیان اینکه در مجموع 356 پروژه عمرانی در نقاط مختلف استان در دست احداث است، اظهار داشت: از این مقدار 20 پروژه با 22 هزارو 923 متر مربع مربوط به احداث ساختمان و تاسیسات عمومی دولتی است.
استان اردبیل 131 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.