فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با تشکیل اولین تعاونی کشاورزی در جعفرآباد مغان عملیات واگذاری اراضی پایاب سد خدافرین در این منطقه آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسن قبادی در مراسم نمادین واگذاری این اراضی به عشایر منطقه اظهار کرد: در مجموع با تشکیل این تعاونی‌ها در مرحله اول 336 هکتار از اراضی پایاب سد خدافرین تحویل بهره‌برداران در روستاهای جعفرآباد و قشلاقات مورد نظر شد تا کشاورزان از این اراضی آبی در مسیر کشت محصولات و توسعه آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنان پروژه عظیم پایاب سد خدافرین و تبدیل اراضی دیم به آبی به سرعت در حال اجراست که تکمیل آن در سال آینده تحول عظیمی را در منطقه به ویژه برای بهره‌برداران ساکن در این محدوده به وجود خواهد آورد. فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: علاوه بر تشکیل این تعاونی و واگذاری اراضی دو مورد تعاونی دیگر نیز در محدوده شهرستان بیله‌سوار در حال شکل‌گیری است که امیدواریم به تدریج با راه‌اندازی این تعاونی‌ها و مشخص شدن هویت افراد ساکن در این منطقه واگذاری اراضی و عملیات کشت و زرع آغاز شود.
قبادی با قدردانی از تلاش شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در اجرای این پروژه عظیم آبی – خاکی در شمال استان اردبیل بیان کرد: به یقین کشاورزان، دامداران و به ویژه عشایر پرتلاش منطقه از ثمره این طرح تحولی بهره‌مند شده و زمینه توسعه کشت و زرع نوین همراه با صنایع تبدیلی فراهم خواهد آمد.
وی گفت: ما نیز در محدوده شهرستان بیله‌سوار با همکاری دستگاه‌های مرتبط افراد واجد شرایط را در واگذاری این اراضی شناسایی کرده و سعی می‌کنیم در قالب این تعاونی‌ها امر واگذاری را انجام داده و زمینه بهره‌برداری از آن را به خوبی مهیا نماییم.
پروژه عظیم تبدیل اراضی دیم به آبی در پایاب سد خدافرین در بیش از 37 هزار هکتار در فاز اول در حال نهایی شدن است که سال آینده به شکل کامل تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید که عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبار ویژه صندوق توسعه ملی و با عنایت مقام معظم رهبری در حال انجام است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.