مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون 300 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان اردبیل به زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفته است.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، روحی در بازدید از مزارع شمال استان اردبیل اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم تا اواخر دیماه عملیات کشت غلات در استان اردبیل ادامه پیدا کند و میزان سطح زیر کشت گندم به 400 هزار هکتار برسد.
وی با بیان اینکه در حمایت از کشاورزان بذر، کود و سایر نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 2 هزار تن بذر گواهی شده جو و 3 هزار تن بذر گواهی شده گندم در اختیار زارعان استان قرار گرفته تا عملیات کشت خود را انجام دهند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به میزان مورد نیاز کود شیمیایی و سموم در مناطق مختلف استان تامین و تدارک دیده شده است تا به تناسب نیاز زارعین در عملیات کاشت در بین آنها توزیع شده است.
روحی افزود: امسال هر کیلو گندم کشاورزان را به قیمت 1600 تومان خریداری کرده و نسبت به پرداخت وجه گندم خریداری شده نیز به موقع اقدام خواهد شد.
وی ادامه داد: شرایط جوی استان اردبیل به گونه‌ای است که عملیات کشت و زرع در مناطق شمالی و جنوبی این استان ادامه دارد و امیدواریم با نزول رحمت الهی در سال زراعی جاری برداشت بیشترین محصول را از سوی کشاورزان و زارعین شاهد باشیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به توسعه کشت محصولات متنوع کشاورزی با استفاده از روش‌های نوین اشاره کرد و گفت: ما از طریق بانک کشاورزی تسهیلات مناسب و مورد نیاز را در اختیار بهره‌برداران این حوزه قرار دادیم و امیدواریم همچنان توسعه کیفی و کمی را در کشت محصولات زراعی شاهد باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.