به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز دوشنبه در نشستی با نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس افزود: این طرح ها شامل طرح های تولید محصولات کشاورزی ، دامی ، طیور و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی است که با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره همراه با حمایت های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان در مرکز و شهرستان های آن فعال شده اند.
او اظهار داشت: چهار طرح بزرگ تولیدی از جمله سه واحد مرغداری گوشتی در خلخال و یک واحد مرغداری 32 هزار قطعه ای شهرستان کوثر از جمله طرح های راکد دوباره راه اندازی شده منطقه جنوب استان هستند.
وی گفت: در سال جاری 900 میلیارد ریال از اعتبارات تسهیلاتی روستایی و عشایری استان جذب شده و از 430 میلیارد اعتبار تسهیلاتی مکانیزاسیون کشاورزی تخصیص یافته به این استان نیز 80 درصد در هشت ماه اول امسال جذب شده و در اختیار متقاضیان اجرای این طرح ها در مناطق مختلف استان قرار گرفته است.
نیکشاد اظهار داشت: با اجرای طرح رفع تداخل در سطح 45 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل تاکنون پنج هزار و 800 هکتار از اراضی ملی در اختیار منابع طبیعی به مجموع اراضی کشاورزی استان اضافه شده و برای توسعه کشاورزی به کشاورزان مناطق مختلف واگذار شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش سطح کمک های بلاعوض دولتی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های آبیاری نوین به مجریان این طرح ها خبر داد و افزود: به ازای اجرای طرح آبیاری کم فشار در سطح هر هکتار 58 میلیون ریال برای طرح آبیاری قطره ای 130 میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان و باغداران متقاضی اجرای این طرح ها پرداخت می شود.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به بی توجهی های گذشته در احداث و تکمیل پروژه های ساخت سدهای معیشتی و کشاورزی این شهرستان از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، خواستار تسریع در تکمیل عملیات اجرایی سدهای کشاورزی بلیل ، طولش و گوران در بخش های مرکزی و خورش رستم شد.
بشیر خالقی افزود: انتظار از مسئولان این سازمان اجرای طرح های پایاب سد نساز ، رفع نواقص و انجام تعمیرات سد شیران چشمه و درو بخش های خورش رستم و شاهرود خلخال است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.